Izmosodnál? Ezeket ne tedd!

edzéserősítő edzésfehérjeizomizomépítésizomtömegmozgás
0 0

Írta:

Vannak, akik súlyvesztés céljából edzenek, mások az izomtömegük növelését tartják szem előtt. Nem mindegy, milyen cél lebeg előtted, hiszen annak megfelelően kell táplálkoznod és mozgásformát választanod. Ha úgy érzed, fogyni már nem szeretnél, viszont formásodni annál inkább, tartsd be tippjeinket, hogy fáradozásaid eredményt hozzanak.

Ne hagyj ki étkezéseket

Ha a tömegnövelés a célod, semmi esetre sem hagyhatod el a megfelelő minőségű és mennyiségű étkezéseket, ráadásul a rendszeresség is kulcsfontosságú. Ne odázd el a táplálékbevitelt, hiszen ez komoly hatással lehet a fejlődésre. Az izmoknak szükségük van tápanyagokra, mert ha nem kapják meg, akkor bizony növekedni sem tudnak.

Ne sajnáld az időt a pihenésre

Pihenés, megfelelő alvásidőtartam nélkül nem fogsz messzire jutni izomnövelés terén. A napi 8 óra alap, de ha megteheted, pihenj le napközben is egyszer-kétszer, ha csak pár percre is. Ha ez semmiképpen sem fér bele a napjaidba, az is segít, ha néhányszor leülsz egy csendesebb helyre, ahol nincsenek zavaró tényezők. Ne pazarold feleslegesen az energiáidat, mert akkor csak izmaid növekedése ellen “dolgozol”.

44148586 - sporty young woman lying on exercise mat doing sit-ups. top view of muscular woman doing abs crunches in gym.

Ne fogyassz rossz minőségű ételeket

Igen, többet és főleg jóval rendszersebben kell étkezned, ha szeretnél erősebb, formásabb karokat és popsit, azonban nagyon nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra. Tiltólistán vannak az egyszerű szénhidrátok (fehér lisztből készült ételek), rossz minőségű zsírok, silány minőségű fehérjeporok és a cukor is. Kerülj mindent a felsoroltak közül, illetve azokat az ételeket is, amikben mindezek megtalálhatóak

Ne egyél kevesebbet

Ha szép, dagadó izomzatra vágysz, nem szabad spórolni az ételek mennyiségével sem. Az nem lesz elég, ha ugyanannyi kalóriát fogyasztasz, mint annak előtte, a táplálékod mennyiségét legalább másfélszeresére kell növelned. Ezt úgy tudod legegyszerűbben kiszámolni, hogy egy hétig folyamatosan írod, naponta mennyi kalóriát vittél be, a végén átlagot számítasz, így megkapod az egy napi szükségletedet. Ehhez adj hozzá még egy fél napit, és ezt fogyaszd el 24 óra alatt, természetesen megfelelő ételek közül válogatva.

Ne vidd túlzásba a kardió edzéseket

Igaz, hogy a kardió jellegű mozgásformák nagyon jót tesznek, ha azonban te már nem szeretnél veszíteni a súlyodból, hanem inkább izmosabb testre vágysz, térj át a súlyzós edzésekre. Ilyen esetben a nagyobb súllyal való, kevesebb ismétlésszámú edzések a leginkább célravezetőek. Hidd el, rövid idő alatt látványos változást fogsz elérni, ha minden fontos szabályt betartasz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

energiafáradtság

Téli álom helyett inkább pörögj fel!

Írta:
11 napja 0 0

A téli álom csak az állatoknak adatik meg, a halandó emberek maximum hivatkozhatnak a télre, ha decembertől márciusig eluralkodik rajtuk a levertség és a krónikus fáradtság érzése. A legjobb, ha nem panaszkodunk a hideg és zord időjárásra, hanem keresünk valami motiváló és meleg dolgot, ami átlendít a téli kedvetlenségből, előrehozza a megújulást és a tavaszt!