Főoldal > mozgas > 7 ok, amiért még mindig nem kerek a popsid

7 ok, amiért még mindig nem kerek a popsid

alakformálásedzésfenékizommozgáspopsi
0 0

Írta:

Már minden létező popsiformáló gyakorlatot kipróbáltál, de Jennifer Lopez hátsójához képest még sehol sincs a feneked? Javítsd ki a hibáidat, és meglátod, pár héten belül formásabb leszel, mint valaha!

1. Rosszul végzed a gyakorlatokat

Lehet, hogy órákat képes vagy eltölteni guggolással, ha nem összpontosítasz; nem lesz sok eredménye a kitartó edzésnek! A feladatsorok sokkal nehezebbé válnak, ha a mozgás közben összeszorítod a fenékizmaidat – és, így majd érezni is fogod, hogy megdolgoztattad őket!

Tipp: Akár edénymosogatás közben is aktiválhatod a farizmaidat: csak szorítsd össze a bal vagy a jobb feleden lévő alsó izmokat pár másodpercig, majd engedd el. Minél tovább feszíted be az izmokat, annál erősebbek lesznek!

2. Mindig a könnyítesz a feladatokon

Félsz a nehéz súlyoktól és csak 1-2 kilókkal edzel? Ne várj túl nagy változást! Lauren Simmons edző és dietetikus szerint csak addig érdemes popsiformáló gyakorlatokat végezni, amíg tökéletes mozdulatokat végzel –  és legalább 10 kilós súlyokkal! ”Plusz 1-2 kiló tömeg nem fog izmosabbá varázsolni, ezért legalább két, 5-5 kilós súlyzót ajánlok a guggolásokhoz és az emelésekhez. Pár héten belül látni fogod az eredményt! – mondja a Core Dynamics egészségügyi tanácsadója.

3. A leghatásosabb gyakorlatokat kihagyod az edzéstervedből

Hallottál már a farizom híd (barbell hip thurst) nevű mozdulatsorról? A súlyzóval végzett változata a leghatásosabb fenékizom növelő gyakorlat, ami azonban csak személyi edző jelenlétében érdemes elvégezni. Ha több hét önálló edzés során sem tapasztalsz változást, jelentkezz be egy személyi edzőhöz, akivel garantáltan el fogod érni a célod!

61936281 - young adult girl doing heavy duty  squats in gym with barbell

4. Nem gyúrsz a lábaidra

Ugye te sem gondolod komolyan, hogy pipaszár lábakkal extraformás feneked lehet?! Ahhoz, hogy a popsid is kerek legyen, a combjaidnak is erősnek kell lenniük, sőt! Minden bizonnyal először rajtuk fogod érezni a tónusos változást, a feneked formálása csak ezután fog jönni.

Tipp: Ha eleged van a súlyzózásból, pattanj fel egy szobabiciklire! Remekül formálja a lábat és a popsit egyaránt, de kardió edzésnek is kiváló.

5. Egészségtelenül táplálkozol

Gyorséttermi kaják, pizzák, csokik és hamburgerek társaságában töltöd a napjaid? Aligha fogsz szuperformás domborulatokkal büszkélkedni! Sajnos csak mese, hogy a jó alakhoz elég a kondiban lenni: az igazság az, hogy a táplálkozásra is figyelni kell! Ha mindenből a teljes kiőrlésűt és a cukormentes változatot használod, valamint próbálod mellőzni a szénsavas italokat, pár hét múlva erős változást fogsz tapasztalni!

6. Nem alszol eleged

Ha rossz az alvókád, dekoncentrált leszel, az izmaid sem fognak helyesen működni, valamint az anyagcseréd is felborul majd. Mindenképpen ügyel arra, hogy legalább napi 6 órát aludj!

Tipp: Rengeteg olyan homeopátiás készítmény és gyógynövényes tea létezik, ami elősegítheti a kedvezőbb alvást – próbáld ki bátran őket!

7. Túl sokat edzel

Ne hajtsd túl magad, adj a testednek időt a pihenésre! Nem az a lényeg, hogy mindennap eddz, hanem amikor mozogsz, mindig helyesen és hatásosan csináld! Hiába töltesz naponta órákat a tested formálásával, ha nem relaxálsz, eredménye sem lesz a befektetett munkának!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
4 napja 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X