10 tipp, hogy mindig élvezd az edzést

alakformálásdiétaedzésfogyásizommozgássporttest
0 0

Írta:

Profin mennek a legnehezebb gyakorlatok és már pillekönnyűnek tűnnek a 10-20 kilós súlyok is? Talán épp itt az ideje, hogy óratípust válts – vagy, csak csempéssz egy kis trükköt az edzéseidbe!

Hogy miért? Ha mindig ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod, a tested könnyen hozzászokik a mozdulatsorokhoz, míg más testrészeid ellaposodnak, és nem lesznek megmozgatva. Amennyiben viszont igazán fitt akarsz lenni, bátran dobd fel az edzésedet (akár csak egy új zenével vagy nehezített gyakorlattal ) és próbálj ki minél több sportágat!

1. A legdrágább óratípusok is unalmassá válhatnak

Hiába jársz egy topedző topóráira, ha mindig ugyanaz a menetrend, hamar csökkenni fog a motivációd és unalmassá válik a legexkluzívabb csoportos foglalkozás is. Ha kezded magadon érezni az unalom első jeleit, azonnal váltsd edzőt vagy óratípust!

2. A tekeréstől nem lesznek extraizmos lábaid

Ha azt gondolod, hogy egy hónap állandó szobabiciklizés után sziklaszilárd combjaid lesznek, tévedsz! A tekerés csak a lábad és a popsid bizonyos pontjaid erősítik (különös tekintettel a comb első részére és a vádlira), míg más részeket csak alig. Azt javasoljuk, hogy a biciklizés mellé iktass be még egy sportot is (pl. úszás, tánc, kardiózás), ami az egész tested megmozgatja!

3. A nehéz óratípusok nem mindig hatásosak

Ne feledd, a csoportos órák legnagyobb veszélye, hogy nem számít az egyéni edzettségi szinted, neked kell alkalmazkodnod az óratípushoz, és nem fordítva, bár egy jó edző figyel a csoport összes tagjára, a képességeikre és az erőnlétükre is. Ha nem vagy biztos benne, hogy a csoportos órák neked valók, először látogass el egy személyi edzőhöz!

4. Nem mindegy, hogy milyen nehéz súlyokat használsz

Ha a már jól bevált súlyzókkal minden nehézség nélkül mennek a gyakorlataid, minimálisan növeld meg az adagodat egy-két kilóval! Meglátod, a gyakorlataid egyből új élményt fognak neked adni úgy, hogy alig változtattál az edzéseden!

5. A zenés edzések hatásosabbak, mint a csendes gyakorlatok

Ez az állítás tudományosan is bizonyított! Tehát, mindig azt az edzőtermet válaszd, ahol az ízlésedhez közelebb álló zene szól, mindig ahhoz az oktatóhoz menj, aki pörgősebb zenéket játszik – ez nem csak a kedvedet fogja feltuningolni, de az edzésedre is jobb hatással lesz!

48966608 - urban fitness woman workout doing feet elevated push ups on urban park stairs. motivated female athlete training hard.

6. Mindig ugyanabban az időpont eddz

Apró, de hatásos trükk azért, hogy az edzés a mindennapjaid részévé váljon. Ha reggelente 7-kor már az edzésre készülődsz, pár héttel később már önkéntelenül is a sportcipőd után fogsz nyúlni. A rendszertelenség könnyen elveheti a kedved a sportolástól és a halogatásban sem fogsz lehetetlent ismerni.

7. Soha ne késs el az edzésről!

Máris stresszel és mérgelődéssel indul az órád, ha akár csak pár percet késel. Szabadkozol az edződnek, zavarod a többieket, ráadásul a te saját kis edzésed sem fog hatásosan indulni. Hidd el, nem olyan nehéz 5 perccel előbb odaérni a terembe – így lesz időd ráhangolódni a gyakorlatokra.

8. Legyen elég időd relaxálni!

Butaság lenne egy egész hétig mindennap edzeni, utána pedig az izomláztól rostokolva 4-5 napig az ágyban maradni! Ha igazán hatásos edzést akarsz, tanulj meg pihenni és 2-3 naponta tarts egy nap szünetet, amikor a tested nem dolgozik, hanem ellazul.

9. Ne hagyd, hogy az edződ befolyásolja a kedved

Ne feledd, az instruktor is csak emberből van: neki is lehetnek jobb és rosszabb napjai. Ha a gyakorlatok bemutatása után lazít, és csak oda-vissza mászkál a teremben; ne törődj vele; ahogy azzal sem, ha végigdolgozza veled/veletek az egész órát.

10. Ha nincs kedved, ne menj edzeni a menzeszed alatt

Egyeseknek kifejezetten jól esik, ha mozoghatnak, másoknak elviselhetetlen nyűg, ha ilyenkor sportolniuk kell. Mi azt tanácsoljuk, hogy hallgass a testedre!


További cikkeink a témában