6 tipp őszi-téli biciklizéshez

bicikliedzéskerékpármozgássport
0 0

Írta:

Ha a tekerés nem csak a szenvedélyed, de a bicikli a mindennapi közlekedési eszközöd is, akkor most hasznos tanácsokkal fogunk szolgálni, hogy hóban-fagyban, esőben-szélben is tud használni a kerékpárod. A legfontosabb, hogy nem csak a kerékpárt, de magadat is fel kell készítened a hideg időben végezendő testmozgásra.

 

1. Öltözz fel, de ne vidd túlzásba!

Nem árt kerülni a túlöltözést. Inkább indulj egy kicsit fázósan és tegyél egy plusz pulcsit a táskába. Ha kicsit fázol, tekerj gyorsabban! Kivétel ez alól az eső: ha elered, rögtön állj meg és vedd fel az esőkabátod! Soha ne vegyél pamut holmit közvetlenül a testedre. Ez az anyag rendkívül gyorsan magába szívja az izzadtságot, de sokáig meg is tartja, a nedves ruha pedig kíméletlenül felgyorsítja a megfázás folyamatát. A térdedre külön ügyelj, húzz rá neoprén anyagból készült térdvédőt. Ne felejtsd otthon a kesztyűt se! A sisak alá vegyél thermo anyagból készült sapkát, és a cipőd is inkább legyen egy ormótlan, de meleg túracipő, mint valami trendi, de elázós anyag.

2. Alkatrészek védelme

A legnagyobb veszély a sok csapadék és az útra kiszórt só, amitől egyes alkatrészek rozsdásodhatnak, oxidálódhatnak. Ha hetente egyszer letisztítod a biciklidet, akkor viszont nem lesz semmi baja. Figyelj arra, hogy a nedvességnek a lehető legkisebb esélye maradjon a kulcsfontosságú alkatrészek közelébe férkőznie. Felszerelhetsz speciális védőeszközöket is a kényes helyekre (csapágyak, teleszkópok).

3. Kell a téli gumi!

Ez nem csak az autósokat érinti. Télire érdemes terepre gyártott gumikat vásárolni, 1,5-2,0 col vastagságúakat. Ezeket a gumikat arra találták ki, hogyha csúszik az út, akkor is ugyanolyan jól tapadjanak. Míg nyáron érdemes keményre fújni a gumikat, télen inkább laposabban használd. A jeges felülettel viszont nem tudsz mást tenni, mint kerülni. Ha mégis jön a jégborda, érdemes egyenesen menni, se nem fékezni, sem pedig tekerni, ebben az esetben nem fogsz elesni. Csúszós úton mindig a hátsó féked használd!

telibringa2.jpg ()

4. Láss és lássanak!

Fontos a megfelelő világítás megoldása mind elől, mind hátul. A lámpa fényerejének megválasztásakor gondolj arra is, hogy a sötét felületű betonúton sokkal kisebb mértéken verődik vissza lámpád fénye, mint a havas utakon. Ködben, szürkületben is használj lámpát. A fényforrásokon nem szabad spórolni, az autósoknak mindig látniuk kell téged.

5. Gyakorlás teszi a bicajost

Nem szégyen, ha valamit nem tud az ember. A téli kerékpározást is meg kell tanulni. Ha betartasz néhány egyszerű szabályt, akkor gyorsan és biztonságosan tudsz csúszós úton is tekerni. Javasoljuk, hogy amikor leesik az első hó, keress egy üres parkolót és gyakorolj!

6. Legyen elemózsiád!

Fontos, hogy gondoskodj a tekerés során a megfelelő folyadék utánpótlásról, és legyen nálad szilárd étel is (csoki vagy müzliszelet).  Bringázás során nem javasolt a tea vagy egyéb forró folyadék fogyasztása, sőt az alkohol is tilos!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
4 napja 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
6 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!