Sprintelés – a villámgyors zsírégetés

fogyásfutássprintzsírégetés
0 0

Írta:

Ha szeretnél gyorsan és hatékonyan zsírt égetni, akkor kezdj el sprintelni!

A számok nem hazudnak

A sprintelés hatékonysága azon alapszik, hogy a megfelelő hormonok szintjének emelkedésével a testünk zsírt éget. Egy kutatás szerint egy 30 másodperces sprintelés a HGH-hormon szintjét (ez egy növekedési hormon) 530 %-kal emeli az alapszint fölé! Nem semmi, igaz? Ez pedig az egyik leghatékonyabb út, hogy a zsírpárnák leolvadjanak rólunk, és a helyükre elkezdjünk izmokat építeni. A sprintelés hatással van a mitochondriára is, a sejtjeink azon területére, ami az energiát gyűjti és raktározza. Méghozzá úgy, hogy az agy üzenetet küld a mitochondriának: ezúttal a „jó” energia érkezik, nem pedig az a „rossz” energia, amit a zsíros és cukros ételek segítségével nyerhetünk. A sprintelés tehát oxidálja a zsírt, és megóvja a szervezetünket attól, hogy máshonnan próbáljon zsírpótlékhoz jutni.

A sprinteléshez hasonlóan nagy intenzitású mozgásformák nem csupán több zsírt égetnek, mint a kevésbé intenzív társaik, de jóval kevesebb időt is vesznek igénybe: a szakértők szerint egy 20 perces intenzív mozgás sokkal hatékonyabb, mint mondjuk egy teljes órán át cardio-gyakorlatokat végezni. 

run2.jpg ()

Ne ugorj fejest!

Persze, ha a sprintelést választod, óvatosan kell kezdened, mert a testednek időre van szüksége, míg hozzászokik az ennyire intenzív mozgáshoz. Tehát először mindenképpen végezz nyújtógyakorlatokat, némi gimnasztika sem árt, de még ekkor sem kezdhetsz neki teljes erővel a sprintelésnek, mert görcsbe állhatnak az izmaid, vagy akár meg is sérülhetsz. Kezdetnek apróbb távokat válassz és lassabban dolgozz, amikor viszont úgy érzed, felkészültél, akkor mindent bele!

Hogyan lehet még hatékonyabb?

Még mindig nem elég? Már körbesprintelted az egész várost, mégis többre vágysz? Akkor irány a hegyvidék! Nem véletlenül látsz az amerikai csajmozik fogyókúrás jeleneteiben olyan lányokat, akik izzadva vonszolják fel magukat a dombtetőre, hiszen a sprintelésnél csak egyvalami hatékonyabb: a hegynek felfelé sprintelés. A megfelelő táplálkozással kiegészítve, a sprintelés forradalmian új utakat nyit meg a fogyókúrák világában. Ide és ide kattintva még több infót találhatsz! Ha tehát olyan mozgásformát keresel, ami nem könnyű, viszont a segítségével nagyon hamar nagyon sokat adhatsz le, ne habozz, inkább sprintelj!


További cikkeink a témában

energiafáradtság

Téli álom helyett inkább pörögj fel!

Írta:
6 napja 0 0

A téli álom csak az állatoknak adatik meg, a halandó emberek maximum hivatkozhatnak a télre, ha decembertől márciusig eluralkodik rajtuk a levertség és a krónikus fáradtság érzése. A legjobb, ha nem panaszkodunk a hideg és zord időjárásra, hanem keresünk valami motiváló és meleg dolgot, ami átlendít a téli kedvetlenségből, előrehozza a megújulást és a tavaszt!