5 tévhit a kardioedzésekről

aerobikedzéserősítésfitneszfutáskardiomozgássportwellness
0 0

Írta:

Te is abban a hitben éltél eddig, hogy pusztán a futástól leolvadnak rólad a felesleges kilók? Vagy minimum fél órát kell ahhoz tekerned, hogy beinduljon a zsírégetés? Most eloszlatjuk a leggyakoribb kardiós tévhiteket.

 

1. tévhit: A kardiózás a tuti fogyás titka

Tény, hogy a kardiózástól szépen leolvadnak rólad a zsírpárnák, de az a hátránya is megvan ennek az edzéstípusnak, hogy egy idő után az izmot is leépíti. Éppen ezért érdemes a kardió mellett erősítő gyakorlatokat, súlyzózást is beiktatnod a teljes siker érdekében. Így az izmaid is erősödnek, épülnek, ráadásul a nagyobb izomtömeg segítségével több zsírt tudsz elégetni a kardiómozgás során.

2. tévhit: Ha nem kardiózol legalább egy órát, nem ér semmit

Minden perc  számít. Igaz, hogy egy hosszabb futás alatt több kalóriát égetsz el, mint egy rövidebb esetén, viszont az intenzitás sem elhanyagolandó. Már 20 perc intenzívebb kardiósorozat felér fél óra mérsékelten végzet gyakorlatsorozattal.

3. tévhit: Kardiózni üres gyomorral szabad

Még mindig él a tévhit, hogy csak üres gyomorral kezdi el égetni a zsír a szervezet. Nos, ennek pont az ellenkezője igaz. Ahhoz, hogy edzés alatt minél több zsírt égess el, a szervezetnek energiára van szüksége, melyet értelemszerűen élelemből tudsz magadhoz venni. Persze nem kell pukkadásig tömnöd magad edzés előtt, de egy energiaszelet ott lapulhat a táskádban.

kardio2.jpg ()

4. tévhit:  Alacsony intenzitással több kalóriát égetsz el

Csak részben igaz, hogy ha a zsírégető tartományban maradsz, több kalóriát égetsz el. Hívjunk segítségül egy kis matekot. Ha 10 km/óra sebességgel futsz fél órát, akkor 500 kalóriát égetsz el, melyből 125 zsírból megy. Fél óra közepes tempójú séta során viszont csak 250 kalóriát égetsz el, melyből 100 kalória megy zsírból. Látható, hogy melyik mozgásformával égetsz el több zsírt.

5. tévhit:  Ha futsz, elhagyhatod a láberősítő gyakorlatokat

Ha szépen kidolgozott lábakat akarsz, nem elég csak a futásra vagy a tekerésre fókuszálnod. A kitörések, guggolások nem csak arra jók, hogy az alakodat formáld velük, de hatékonyan erősítik azokat az izmaidat, amelyeket intenzíven használsz a sportolás során. Így ha erősíted őket, elősegítheted a fejlődésedet: valószínűleg hamarosan gyorsabban fogsz tudni futni és biciklizni is.

Fotó: Profimedia – Red Dot

20 perces kőkemény edzés, amit otthon is meg tudsz csinálni


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
4 napja 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
6 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!