5 kérdés a TRX-ről

edzésfogyáshevedermozgásTRX
0 0

Írta: and

1.Mi ez pontosan? A TRX-et az amerikai tengerészgyalogosoknak fejlesztették ki, akik minden pillanatot meg akartak ragadni arra, hogy testüket formában tartsák és megmozgassák. Ez egy speciális heveder, amit akár egy fára is felakaszthatsz és már kezdheted is a mozgást. Ebben az edzéstípusban az a jó, hogy nem csak a nagyobb izmokat mozgatja át, hanem a […]

1.Mi ez pontosan?

A TRX-et az amerikai tengerészgyalogosoknak fejlesztették ki, akik minden pillanatot meg akartak ragadni arra, hogy testüket formában tartsák és megmozgassák. Ez egy speciális heveder, amit akár egy fára is felakaszthatsz és már kezdheted is a mozgást. Ebben az edzéstípusban az a jó, hogy nem csak a nagyobb izmokat mozgatja át, hanem a mélyizomzatot is. A heveder végén fogantyúk vannak, amibe a kezedet teheted, a bújtatókba pedig a sarkadat és a lábfejedet kell beilleszteni.

2. Kiknek ajánlott?

Bárki igénybe veheti ezt az új edzéstípust, nemtől és kortól függetlenül. Ha szeretnéd leadni a súlyfeleslegedet, vagy csak növelni és erősíteni szeretnéd az állóképességedet, akkor válaszd, és próbáld ki nyugodtan a TRX-et. Nagy előnye ennek az edzéstípusnak, hogy nem kell órákig izzadnod az edzőteremben, hiszen akár 25-30 perc alatt is hatékonyan meg tudod mozgatni az egész testedet.

3. Hogy zajlik egy edzés?

Fontos, hogy minden edzés elején és végén nyújts, nehogy sérüljenek az izmaid. A hevedert általában a plafonra rögzítik, ami azért fontos, mert a gravitációval szemben a saját súlyoddal dolgozol, így nem terheled az ízületeidet és ha gerincproblémáid vannak, akkor is bátran használhatod. Több száz gyakorlatot tudsz elvégezni a heveder segítségével, így egyhamar nem unod meg ezt a mozgásfajtát.

trx2.jpg ()

4. Mire jó?

Az a jó a TRX-ben, hogy nem csak fogyni tudsz vele, hanem erősítheted az állóképességedet, az erőnlétedet, fejlesztheted az egyensúly-érzékedet, a hajlékonyságodat. Az intenzív mozgás felpörgeti az anyagcserét, a rövid edzés után tele leszel energiával.

5. Hol végezhetem ezt az edzést?

Ha magad is beszerzel egy ilyen hevedert, akkor szinte bárhol. Mivel kis helyen elfér, ezért könnyen magaddal viheted még a nyaralásra is. Ha viszont nem engedheted meg magadnak a saját TRX-szerkentyűt, akkor iratkozz be a közeli konditerembe és kérj segítséget a szakemberektől.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
18 órája 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
2 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!