Formás hátat szeretnél nyárra?

formáshátizmostorna
0 0

Írta:

A hátizom formálásának számos változatát ismerjük, mégis gyakran elhanyagoljuk ezt az izomcsoportot az edzések végén. Fordíts nagyobb figyelmet rá! A petyhüdt hátizmok rossz testtartás, hátfájást okozhatnak és ha rendszeresen sportolsz (például futsz)  ronthatják a teljesítményedet is.  Így végezd a gyakorlatot: Feküdj hason a talajra. A fejedet szorítsd a padlóhoz a képen látható módon. Feszítsd meg a farizmodat. Hajlítsd be a könyöködet és behajlított […]

A hátizom formálásának számos változatát ismerjük, mégis gyakran elhanyagoljuk ezt az izomcsoportot az edzések végén. Fordíts nagyobb figyelmet rá! A petyhüdt hátizmok rossz testtartás, hátfájást okozhatnak és ha rendszeresen sportolsz (például futsz)  ronthatják a teljesítményedet is. 

Így végezd a gyakorlatot:

  • Feküdj hason a talajra.
  • A fejedet szorítsd a padlóhoz a képen látható módon.
  • Feszítsd meg a farizmodat.
  • Hajlítsd be a könyöködet és behajlított könyökkel emeld fel a talajról mindkét karodat.
  • Tartsd meg őket fél másodpercig a levegőben, majd lassan engedd vissza mindkettőt a talajra.
  • Legalább 16-szor ismételd meg a gyakorlatot és ha futja erődből, akkor csinálj egy második sorozatot is.

0010216_1.jpg ()

Így nehezíthetsz a gyakorlaton:

  • Helyezkedj el a fent leírt módon.
  • Hajlítsd be a könyöködet és behajlított könyökkel emeld fel a talajról mindkét karodat.
  • Nyújtsd a karjaidat előre a fejed fölé és tartsd meg a mozdulatot egy kicsit, majd lassan húzd vissza őket a fejed mellé és tedd le mindkettőt a talajra.
  • Legalább 16-szor ismételd meg a gyakorlatot.

Mire figyelj?

  • A gyakorlat végzése közben a fejedet ne emeld föl, a homlokodat végig szorítsd a talajra!
  • Feszítsd meg a popsi és a comb izmait is. 
  • A karjaidat ne engedd vissza teljesen a talajra: tartsd meg őket 2-3 cm-el a talaj fölött. 
  • Ne feledkezz el a nyújtásról: Helyezkedj el térdelő állásban a talajon. Gömbölyítsd a hátadat (ún. cicahát),  majd óvatosan ereszd vissza a hátadat az eredeti pozícióba. Ismételd meg a gyakorlatot legalább háromszor-négyszer.

 

0010216_2.jpg ()


További cikkeink a témában