Ez történik a testedben, ha futsz

edzésfogyásfutásfutócipőizommozgássportzsírégető
0 0

Írta:

A futás remek állóképesség fejlesztő és zsírégető, de mindez csak töredéke annak a rengeteg és csodás hatásnak, amit ez a mozgásforma művel a szervezetünkkel. Itt a jó idő, húzd fel hát a futócipőt és irány az edzés!

Javítja a hangulatot

Gyakran levert vagy? Hidd el, a futás a legjobb antidepresszáns! Már 30 perc kocogással javíthatsz a hangulatodon, ráadásul a stresszes helyzeteket is sokkal jobban kezeled majd.

Hosszabbodik az élet

Keresed a fiatalság és a hosszú élet forrását? Ne gondolkodj túl sokat, ugyanis már 5-10 perc kocogás 30%-kal csökkenti a halálozás kockázatát. Ha pedig hetente egyszer egy órát tudsz futásra szánni, avval plusz 3 évvel ajándékozod meg magad.

Jobb lesz az alvás

Nem jön álom a szemedre és csak forgolódsz minden éjjel? Felejtsd el az altatókat, napi 30 perc futás és garantáltan megoldódnak az alvásproblémáid.

Javul a memória

Vizsgaidőszak van vagy épp egy nehéz project közepén állsz? Ne sajnáld az időt a mozgástól, ugyanis heti 4-szer 30 perc futással jelentősen javul a memória és a koncentrációkészség.

Csökken a testsúly

Ha gyorsan formába szeretnéd hozni magad nyárra és leadni a felesleget, akkor a futás a te sportod. Heti 5-ször 30 perc futással könnyen formába hozhatod a tested.

Two recreational runners, young women, 25-30 years, jogging on a lakeside path, Image: 146832686, License: Rights-managed, Restrictions: MR_Yes, PR_No, Model Release: yes, Credit line: Profimedia, imageBROKER

Fokozódik az anyagcsere

A rendszeres futás növeli a tüdő kapacitását és javítja a keringést, amelyek jobb anyagcsere funkciókat eredményeznek.

Nem fáj a térd

Tévhit, hogy a futás koptatja a térdeket, sőt, a kutatások bebizonyították, hogy a rendszeresen futóknál 23%-kal kevesebb az ízületi porckopás, azaz az artrózis kialakulásának az esélye, szemben azokkal, akik soha nem futnak.

Erősödk a szív

Futással sokat tehetsz a szíved egészségéért is, a rendszeresen futás ugyanis 45%-kal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek általi halálozási kockázatot.

Csökken a cukorbetegség esélye

Heti 5-ször 30 perc futás nemcsak remek fogyasztó, de a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is 12%-kal csökkenti.

Javul a csontsűrűség

A futás hozzájárul a csontok regenerálódásához, ezért van az, hogy az idősebb futóknak sokkal nagyobb a csontsűrűsége, mint azoknak, akik ugyanannyi évesek, de sosem futottak rendszeresen.


További cikkeink a témában