Főoldal > dieta > 6 trükk a gyorsabb anyagcseréért

6 trükk a gyorsabb anyagcseréért

anyagcsereedzésegészségfehérjefogyásizomkalóriasportsúlyzózászsírégetés
0 0

Írta:

Ha az anyagcsere tantárgy lenne az iskolában, biztosan osztályelső lennél, mivel már szinte mindent tudsz a témáról. Többek között sosem hagynád ki a reggelit, amely beindítja a napi kalóriaégetést, és nem kezdesz kampányszerűen fogyókúrákba, hogy aztán a szervezeted minden elfogyasztott kalóriához ragaszkodjon.

Készen állsz egy haladó kurzusra? Igen? Akkor eláruljuk, hogy azok az emberek, akiknek tényleg gyors az anyagcseréjük, mit is csinálnak jól. Lesd el a tippjeiket, hogy karcsúbb legyen a derekad és csúcsformába kerülj!

Vegyél magadhoz megfelelő számú kalóriát!

Eljött a tudományos megközelítés ideje! Az anyagcsere nem más, mint a test kémiai folyamata, amely üzemanyaggá alakítja a megevett ételt. Az eredmény pedig nem más, mint hogy bírod energiával a mindennapokat. Az alapvető anyagcsere értéke az a kalória, amit nyugalmi állapotban eléget a szervezet. Ennek a számnak a pontos ismerete szükséges ahhoz, hogy tudd, mennyi kalóriát használ fel a szervezeted a súlytartáshoz (vagy a fogyáshoz, illetve a hízáshoz, amire épp szükséged van).

Kalkuláld ki, mennyi kalóriát égetsz!

Természetesen, nem ülhetsz vagy fekhetsz egy helyben egész nap, már egy zacskó chipszért is fel kell állnod legalább egyszer és kimenni a konyhába. Azért, hogy pontosabban tudj kalkulálni a kalóriákkal, ismerned kell az aktivitási faktorodat is. Az így kiszámított érték megmutatja, pontosan mennyi bevitt kalóriára is van szükséged ahhoz, hogy a jelenlegi súlyodat megtartsd. A fogyás a célod? Egyél ennél az értéknél naponta 500 kalóriával kevesebbet, vagy növeld az aktivitásod és mozogj többet, a leghatékonyabb azonban a kettő kombinációja. Így ütemezheted be az egészséges, 1 kg-os fogyást hetente.

Eddz rendszeresen!

A heti háromszori-ötszöri kardió mozgás összefüggésben áll a gyorsabb anyagcserével. Ez azt jelenti, hogyha épp nem is tartozódsz a fitneszteremben, a már elvégzett testmozgás még akkor is pörgeti az anyagcseréd. A legfrissebb kutatási eredményekből az is kiderül, hogyan növelheted az anyagcsere szintjét már edzés közben. Biztosan hallottál már a Tabata edzésről (ha nem, ide kattintva olvashatsz róla), amely mindössze 4 perces körökből, azaz 20 másodperces teljes erőbedobásos gyakorlatokból és 10 másodperces pihenőkből áll. A kutatás rávilágított, hogy a guggolásból felugrás 13,5 kalóriát éget percenként, míg a mérsékeltebb intenzitású kardió gyakorlatok csupán 6-7 kalóriát. Majdnem minden gyakorlatot bele lehet építeni ebbe az edzéstervbe, a sprinttől a burpee-ig.

sulyzo2.jpg ()

Ne hanyagold a súlyzózást!

Nem titok, hogy egy kiló izom több kalóriát éget, mint ugyanannyi zsír, pontosabban kilencszer többet. A súlyokkal történő edzést sokan kerülik, pedig ez a legjobb módja annak, hogy megelőzd a korral járó anyagcsere lassulást. Ne felejtsd el tehát hetente legalább kétszer a súlyzókat is kézbe venni!

Felejtsd el a jojódiétát!

Egy igazán nyomós ok, amiért ne engedd, hogy ingadozzon a testsúlyod: tönkreteszed vele az anyagcseréd! A dietetikusok rájöttek, hogy azoknak a pácienseiknek lassú az anyagcseréje, akiknek sokat változott mindkét irányba a súlyuk. Amikor fogysz, általában csak örülsz, de arról megfeledkezel, hogy ilyenkor izmot és zsírt is veszítesz, ám amikor ezt visszahízod, az zsírban jön vissza, ami nem éget kalóriát.

Iktass be lefekvés előtt egy kisebb étkezést!

Ne kapj szívrohamot utolsó tippünktől, inkább felejtsd el azt a tanácsot, mely szerint nem ehetsz este 6 után! Két friss kutatás, amelyet a Floridai Állami Egyetemen végeztek, arra a megdöbbentő eredményre jutott, hogy azok, akik 150 kalóriányi snacket ettek 30 perccel lefekvés előtt (ez extra 150 kalóriát jelent a napi bevitelhez, és nem más étkezéseken spórolták meg), reggelre gyorsabb anyagcserével ébredtek, mint azok, akik kínosan ügyeltek arra, hogy lefekvés előtt 3-4 órával már semmiképp ne egyenek. A garantált hatás érdekében ügyelj arra, hogy ez a legutolsó étkezés fehérjében gazdag legyen: jó választás egy nagy bögre zsírszegény tej vagy egy kis pohár cottage cheese. Az egyetlen figyelmeztetés, hogy mindezt akkor alkalmazd, ha rendszeresen edzel, de egy igazi wellness lánynak ezt mondani se kell. 

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
tegnap 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X