Főoldal > dieta > Ezek a legjobb fehérjeforrások

Ezek a legjobb fehérjeforrások

diétaétkezésfehérjefehérjediétafogyásizomtáplálkozás
0 0

Írta:

A fehérjék a kiegyensúlyozott étrend szerves részét kell, hogy képezzék. Annak, aki edz, rendszeresen sportol, még nagyobb szüksége van a fehérjebevitelre. Tudd meg, hogy miért, és hogy milyen természetes források állnak rendelkezésedre a fehérjéket illetően.

Ha célul tűzted ki tested átformálását, nem elég lejárnod az edzőterembe, a táplálkozására is oda kell figyelned. Az izmaid csak akkor fognak növekedni, vagyis tested csak akkor fog a megfelelő irányba átalakulni, ha a fehérjefogyasztást nem veszed félvállról. Érdemes a fehérjepor elé helyezni a természetes fehérjék fogyasztását. Nézzük, mi mindent érdemes szervezetedbe vinni a kívánt hatás elérése érdekében.

Szárnyas húsok

Talán az egyik legnépszerűbb és legtöbbször fogyasztott természetes fehérjék a szárnyas húsok. Leginkább csirke- és pulykahúst fogyasztunk, és gyakorlatilag mind a kettő remek fehérjeforrás. Zöldfűszerekkel, kevés zsiradékon megsütve, zöldségkörettel tálalva egy igazán egészséges és tápláló ebédet vagy vacsorát készíthetünk ezekből.

Halak

A magyar konyhákban sajnos ritkán találkozni hallal, pedig amellett, hogy igen ízletes fogások készíthetőek belőle, tökéletes fehérjeforrás is. Természetesen a rántott bundában és paprikás lisztben megforgatott halak helyett ajánlott egy picit egészségtudatosabban elkészíteni, de a sok ínycsiklandó halétel-recept között egészen biztosan te is megtalálod a kedvedre valót.

50100303 - horizontal shot shelves of the refrigerator with fresh food

Tojás

A tojás sokak kedvence, és szerencsére nagyon sokféleképpen elkészíthető étel, és magas fehérjetartalma miatt az edzőtermet látogatók nagy kedvence. A tojásfehérje gyakorlatilag színtiszta fehérje. De mivel annak önmagában nem sok íze van, ne vond meg magadtól a sárgáját sem. Rántotta vagy tükörtojás? Tökéletes választás akár reggelire akár vacsorára egy sportos étrendben!

Sovány tejtermékek

Talán nem meglepő, hogy a tejtermékek is igazán fontos fehérjeforrások. Legyen szó akár sovány tejből, tejfölből, joghurtból vagy sajtokból készült ételekről, egészen biztosan sokat teszel szervezeted kiegyensúlyozott fehérjebeviteléért, ha rendszeresen fogyasztod őket. A nap minden étkezésébe beilleszthetőek a tejtermékek, sokszínű felhasználása révén még szeretned sem kell ahhoz a tejet, hogy beiktasd az étrendedbe.

Tippek a helyes étrend kialakítására

  • a zabpehelynél és a sovány joghurtnál, amiket gyümölcsökkel hintesz meg, gyakorlatilag nincs is tökéletesebb reggeli
  • tízóraira jöhet egy kis sovány sajt vagy túró, és a gyümölcs is engedélyezett még ilyenkor
  • ebédre válassz natúr szárnyas húst vagy halat salátakörettel
  • uzsonnázz is, itt szintén jöhetnek a sovány tejtermékek, de már gyümölcs nélkül
  • vacsorára üss össze egy kis rántottát

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
2 órája 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X