Főoldal > dieta > 7 tipp, hogy egészségesen étkezz nyáron is!

7 tipp, hogy egészségesen étkezz nyáron is!

diétaétkezésfogyásnyárnyaralásszabadságtáplálkozás
0 0

Írta:

A nyár leginkább a strandról, partikról és piknikről szól. De itt az ideje annak is, hogy egészséges húst és több zöldséget egyél! 10 nőből 8 nem főz nyáron a nagy meleg miatt és elfelejtenek egészségesen étkezni, azonban meglepő módon nem felejtkeznek el a nassolnivalókról és desszertekről.

 

Ezen a nyáron maradj karcsú és egészséges! Mutatjuk is, hogyan:

1. Hidratáld a tested!

Azt nyilván tudod, hogy egész évben fontos, hogy hidratált maradj, de amikor elérkezik a nyár és a forróság, több vízre van szükséged. Fontos, hogy igyál 6 nagy pohár vizet (esetleg egy kis gyümölcsöt vagy zöldséget is adhatsz hozzá), és igyál 2 pohár nyers zöldség- vagy gyümölcslevet. Emellett figyelj arra, hogy több olyan zöldséget vagy gyümölcsöt fogyassz, mely sok vizet tartalmaz! A legjobbak: uborka, paprika, spenót, görögdinnye, eper és bogyós gyümölcsök.

2. Élvezd a gyümölcsös desszerteket!

Az emberek nagyon szeretnek nyáron jégkrémet nassolni. A baj a boltban vásárolt termékekkel az, hogy rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaznak. Kerüld el ezeket és otthon alkosd meg a saját desszerted! Egy hideg gyümölcssaláta ugyanolyan hűsítő nasi tud lenni, mint egy jégkrém.

3. Kerüld az alkoholt!

Tudom, mit gondolsz: a nyár nem az igazi az alkoholos koktélok nélkül. Azonban a mindennapi alkoholfogyasztás komoly károkat okoz az egészségedben és hízást indít be. Természetesen az rendben van, hogy egyszer-egyszer élvezed az alkoholos koktélokat, de ne legyen szokás! Hidd el, ugyanolyan jól érezheted magad egy egészséges koktéllal a kezedben!

4. A nyers mindig jobb!

A nyár a legjobb időszak arra, hogy élvezd az ízletes gyümölcsök és zöldségek ízét. A legjobb, ha nyersen eszed őket! Jegyezd meg: a nyers mindig jobb! A nyár azért is jó, mert sok szezonális zöldség és gyümölcs kerül a polcokra, ezért sokkal egészségesebben tudod a szervezetedbe juttatni őket. Élvezd hát a nyers salátákat és smoothie-kat!

nyarikaja2.jpg ()

5. Grillezd az ételed!

A nyár a grillezés szezonja, ez egyértelmű. Grillezd hát az ételed, maradj karcsú és egészséges! A grillezett csirkemell és zöldségek elképesztően ízletesek és egészségesek. Ugyanis alacsony a zsír- és kalóriatartalmuk, de gazdagok tápanyagokban. Kerüld a túl sok sót, inkább használj friss fűszereket, citromot vagy lime-ot.

6. Egyél salátát reggelire!

Ha egy egészséges salátával indítod a napot, máris tettél azért, hogy egészséges és vékony maradj egész nyáron! Tanulmányok bizonyítják, hogy akik salátával indítják a napot, könnyebben maradnak karcsúak. Ha magadnak készíted el a reggelid, olyat tudsz csinálni, amilyet szeretnél. Kerüld az öntetet, így elkerülheted az extra kalóriákat, zsírt és sót!

7. Kísérletezz a nasikkal!

Nagyon sok egészséges rágcsálnivaló létezik. Amikor elmész egy partira, vigyél magaddal valami egészséges nasit, hogy könnyebben elkerüld az egészségtelen és hizlaló ételeket! Gyümölcsök, zöldségek és magvak remek választás.

Az egészséges étkezés a nyár folyamán nem is olyan nehéz. Ahelyett, hogy chips-szel tömnéd magad, válaszd az uborkát vagy zellert és készíts egészséges chips-et magadnak! Az alkoholos koktélok helyett pedig inkább egy finom zöldség vagy gyümölcs smoothie-t válassz! A bolti jégkrémek helyett készíts magadnak egészséges hűsítőt! Néhány apró változtatással máris sokat tettél az egészségedért és az alakodért.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X