5 meggyőző érv, hogy miért egyél sóskát

antioxidánsdiétaegészségesétkezésfőzelékfőzésklorofilllevélnövénysalátasóskatáplálkozászöldzöldség
0 0

Írta:

A sóska valódi megosztó zöldség. Valaki vagy utálja, vagy szereti. Negatív megítélése csak rossz beidegződés, valójában a jól elkészített sóska nagyon finom tud lenni, ráadásul tápanyagokban gazdag, és még a fogyásban is a segítségedre lehet.

 

1. Lökés a szervezetnek

Az Európában és Észak-Ázsiában őshonos gyógynövény C-vitamin tartalma igazi felüdülés a szervezetnek. Egy tál sóska biztosítani tudja a napi szükséges C-vitamin-bevitel 50 százalékát. C-vitamin tartalma miatt számos bőrbetegség megszüntetésében is fontos szerepet játszik, arcpakolásként segít megelőzni a ráncokat és összehúzza a bőrt, továbbá antimikrobiális és antiallergén tulajdonságai is vannak. Nyersen és szárítva is ugyanezt a hatást képes kifejteni.

2. Méreganyagok ellen is hatásos

A növényben található flavonoidoknak és egyéb antioxidánsoknak víz- és hashajtó hatásuk van, amely segíti, hogy a szervezeted megszabaduljon a káros méreganyagoktól. A sóskalevél protolitikus savat is tartalmaz, ami szintén segíti a test méregtelenítését, ezért így tavasszal érdemes nagyobb mennyiségben is fogyasztani. A sóskából készült teát vagy a vízbe mártott sóskát gyakran használják méregtelenítésre. Érdemes kipróbálnod, hogy a kissé csípős ízű leveleket esti nasiként rágcsálod el a tévé előtt.

soska2.jpg ()

3. Kevés benne a kalória

Ez a rágcsálás már csak azért is ajánlatos, mert a sóska másik nagy előnye, hogy kevés kalóriát tartalmaz, így bármilyen napszakban nyugodtan fogyaszthatod. Ebből adódóan bármilyen diétás étrendbe nyugodtan beépítheted. Magas vitamin-, ásványianyag-, fehérje- és szénhidráttartalma, valamint alacsony zsír- és kalóriatartalma van, ezért az egészségtudatos diéta fontos alkotóeleme lehet.

4. Élénkítő hatású

A sóskában található gyümölcssav a vérképző- és immunrendszerre van jótékony hatással, de még az élénkítő hatásért is „ő” felel. Így akár nagyobb szellemi tevékenység során is érdemes több sóskát fogyasztanod, a teljesítményed jobb lesz, és a szervezeted is egészségesebb marad, mintha az energiaitaloktól várnád ugyanezt a hatást.

5. Egyszerűen finom!

Itt jön a kulcsmondat: főzd finomra! Leggyakrabban szósz, leves vagy főzelék formájában szokták elkészíti. Ezen nyugodtan változtathatsz. Főzz hozzá tojást, fogyaszd csirkehús vagy hal mellé, akár nyersen, akár párolva. Készítsd belőle teát, adj hozzá fahéjat vagy gyömbért, és akár hidegen, akár melegen, kiváló ital lesz belőle.



További cikkeink a témában