5 helyzet, amikor csak a szemed kívánja a kaját

anyagcserediétaéhségétkezésevésfogyásszomjúságtáplálkozásvíz
0 0

Írta:

Sokat nassolsz és állandóan éhes vagy? Az étkezési rutinodon muszáj lesz változtatni, különben nagy veszélyeknek teszed ki magad! Mondunk pár életmentő tippet arra, hogy mit csinálsz rosszul a táplálkozásodban.

1. Alig egy órája reggeliztél

A reggeli milyensége nagyban befolyásolja a nap további táplálkozási rutinját. Ha például rostban és fehérjében alacsony, cukorban viszont annál gazdagabb reggelit vettél magadhoz, nagyon hamar éhes leszel! Ideálisan az étkezések között 2-3 órának kellene eltelnie, de ha gabonapehellyel, péksüteményekkel és gofrikkal tömted tele reggel a hasad, alig fogod kibírni a tízóraiig!

2. Nemrég fejezted be a főételt

A rendszeres desszertezéshez és a repetához könnyen hozzá lehet szokni, de az a legokosabb, ha a főétel elfogyasztása után legalább 30 percet vársz a következő adag étellel. Ennyi idő elég ahhoz, hogy a kaja leérjen a gyomrodba és beinduljon az anyagcseréd. Az esetek 86%-ban ilyenkor már csak a „szemünk kívánja a kaját”, a való életben viszont csak feleslegesen terhelnéd le a gyomrodat puffadással, fájdalmakkal és bélgörcsökkel.

3. Alig iszol vizet

Már rengetegszer elmondunk, de ismét kihangsúlyozzunk: amikor sós rágcsálnivalókat kívánsz, a szervezetednek vízre van szüksége. Könnyen lehet, hogy összetéveszted az éhséget a szomjúsággal! Hogy megtudd, melyikre van szüksége a testednek, igyál egy nagy pohár vizet, majd várj 5-10 percet. Ha még mindig éhes vagy, irány a konyha –de sanszos, hogy csak nagyon szomjas voltál.

41692801 - hungry woman is waiting an order in a restaurant

4. Sokat tévézel

Az agyunk szinte már automatikusan arra van beállva, hogy tévézés vagy mozizás közben pattogatott kukoricával vagy sós chipssel üljünk le a kanapéra – ezt a szokást pedig nagyon-nagyon nehéz legyőzni. Legközelebb, a kedved sorozatod nézése közben szigorúan tiltsd meg magadnak, hogy bármilyen snacket is magadhoz vegyél! Pár hét után már simán kibírod finomságok nélkül és ez az alakodon is meg fog látszani.

Tipp: Ha semmiféleképpen nem bírod ki a tévézést rágcsálás nélkül, rágózz, egyél almachipset vagy kortyolgass valamilyen finom gyógyteát!

5. Túlságosan stresszes vagy

Ha egy fárasztó munkanap vagy a legjobb barátnőddel való veszekedésed után ugrasz neki az édességkészletednek, sanszos, hogy csak méregből eszel – igazából pedig nem is kívánod a kaját. Mielőtt ez megtörténne, állj meg egy pillanatra, és gondolj bele, tulajdonképpen miért is akarsz édességet enni. Tudatosítsd magadban, hogy a nyalánkságok nem űzik el a problémáidat, maximum ideig-óráig tudják enyhíteni azokat.

Tipp: A rágás bizonyítottan csökkenti a stresszt – csokitáblák befalása helyett viszont próbáld ki a cukormentes rágógumit! Még jobb, ha meditációval vagy edzéssel vezeted le a feszültséget!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

bikinibikinialak

Így érheted el a tökéletes bikini-alakot

Írta:
23 órája 0 0

Elindultak a várva várt szabadságolások, tervezzük a nyaralást, nyakunkon a bikini-szezon… a július az az időszak, amikor mindenki SOS diétás trükköket keres, hogy vajon pár hét alatt mitől nézhetne ki még jobban a kiszemelt bikinijében. Nos, ha Te is az utolsó percekre hagytad a fogyókúrádat, akkor érdemes elolvasnod tippjeinket!