Főoldal > dieta > Vékonyabb leszel, ha nem fogyasztasz tejterméket?

Vékonyabb leszel, ha nem fogyasztasz tejterméket?

diétaegészségfogyásfogyókúrasajttejtejterméktúrózsírégetés
0 0

Írta:

Rengeteg sztár esküszik rá – te bevállalnád a fogyásod érdekében? A dietetikusok most lerántják a leplet a tejtermékek elhagyása utáni drasztikus fogyásról!

 

Azt már régóta tudjuk, hogy a tej jót tesz a testtel – hacsak nem vagy laktózérzékeny. Manapság viszont egyre több helyről lehet hallani, hogy mennyire gátolja a fogyást: a vegánok, a paleósok és a nagy diétázók már egy ideje aktívan lobbiznak a tejtermékek napi fogyasztása ellen. Most akkor mi az igazság?

„A tejtermékek tele vannak egészséges zsírokkal, kalciummal, magnéziummal, valamint D-, B6- és B12-vitaminokkal. Ezek a táp- és ásványi anyagok elengedhetetlenek az egészséges mindennapi élethez, ahogyan a diétázáshoz is.” – mondja Dr. Daniella Starin táplálkozási szakértő.

„Már egy pohár tej elfogyasztása enyhíti az éhségérzetet, növeli az energiaszintet és optimalizálja az az anyagcserét. Mivel a tejtermékeket hosszabb ideig emésztjük, mint a szénhidrátokat, a benne lévő zsírok és proteinek nagyban felelősek a tartós teltségérzetért.” Ez röviden annyit tesz, hogy ha tejterméket fogyasztasz, kevesebb az esélyed arra, hogy a következő főétkezés alkalmával túledd magad, ahogyan arra is, hogy megkívánj egy gyors desszertet vagy egy egészségtelen harapnivalót.

45823624 - happy young woman drinking milk

Ráadásul a kutatások is azt bizonyítják, hogy teljesen értelmetlen (sőt, káros) kiiktatni a tejtermékeket az étrendünkből. Egy csésze tehéntúró például egy napig elegendő fehérjét biztosít az izmaid számra, ahogyan a főétkezések előtti sajttálak is moderálják az étvágyadat a nap hátralevő részében – és ez csak pár egyszerű tény, amiért érdemes tejtermékeket fogyasztani.

De akkor miért fogynak sokan a tejtermékmentes életmódtól?

Ha korábban állandóan faltad a túró rudikat, a vaníliás pudingokat és az ízesített tejes italokat, ne csodálkozz, ha a tejtermékmentes életmódtól fogysz. A kemény sajtok, a túró, a tejfélék, a tojás, a görög joghurtok és a kefir rendszeres fogyása viszont nagyon sokat lendíthet a fogyásodon és az izmaid állapotán.

Fotó: 123RF2020


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
54 perce 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X