4 stresszűző tipp, amitől a hasad is laposabb lesz

avokádóC-vitamindiétafogyásgabonakávékoffeinlapos hasstresszzsírégetés
0 0

Írta:

Ha nagy rajtad a nyomás, akkor a tested fokozza a stresszhormonok termelődését – ezek pedig sajnos képesek a hason lévő zsírpárnák számát megsokszorozni.

 

A tartós stressz egyébként nemcsak elhízáshoz vezethet, hanem magas vérnyomáshoz, diabéteszhez, de még depresszióhoz is. Azonban, ha csak egy kicsit kiigazítod az étrendedet, azzal jócskán visszavehetsz a fojtogató feszültségből és a makacs hasi zsírt is elégetheted. Íme a leghatékonyabb négy tipp, amivel búcsút inthetsz a stressznek és a zsírpárnáknak is!

Reggeli kávé helyett zöld tea

Úgy véled, jó pár bögre kávé szükségeltetik ahhoz, hogy magadhoz térj és úrrá lehess a rád nehezülő nyomáson? Nem így van. Ha lemondasz a kávéról, vagy ha legalább minimálisra csökkented az elfogyasztott mennyiséget, azzal csökkented a stresszt és egyúttal javítod a mentális teljesítőképességedet is. Ha a kávét zöld teával helyettesíted, nyugodtabb leszel, nem mellesleg feltöltődsz antioxidánsokkal is.

A koffein visszaszorításával orvosolhatod mind az alvási problémákat, mint pedig a nap folyamán jelentkező túlzott idegességet is. Ezenkívül a zöld teában lévő polifenolról, az EGCG-ről kimutatták, hogy termogén tulajdonságának hála fokozza a zsíroxidációt – legalábbis több tanulmány erre hívja fel a figyelmet. A zöld tea bővelkedik hatékony antioxidánsokban, amelyek csökkentik a gyulladásokat és harcolnak a betegségek, fertőzések ellen.

kivi2.jpg ()

Növeld a C-vitamin bevitelt!

Ha szervezetben a kortizol nevű stresszhormon szintje tartósan emelkedik, akkor ezzel egyidejűleg a hasi területen fokozódik a zsírelraktározódás. Egy tanulmány szerint azonban stresszes szituáció után, a C-vitamin segít visszaterelni a vérnyomást és a kortizol szintjét a normális értékek közé – tehát ezzel a vitaminnal megelőzhető akár a krónikus stressz is, és ezáltal a hasi zsírpárna gyarapodása is kivédhető. Szóval napi két adag C-vitaminban gazdag finomság a minimum, főleg ebben a hajtós időszakban. Jöhet a grapefruit, a narancs, a kivi és a paprika!

Egyél még több teljes kiőrlésű gabonafélét!

A kutatások azt mutatják, hogy a szénhidrátoknak köszönhetően az agyunk több szerotonint termel, ennek hatására pedig könnyebben ellazulunk, nyugodtabbak leszünk. A teljes kiőrlésű gabonafélékkel kiküszöbölheted a délutáni és későesti desszert-tivornyákat, amiket leginkább a stressznek “köszönhetsz”.

Mindennap egy avokádó a stresszt távol tartja

Az avokádóban lévő egyszeresen telítetlen zsírsavakról és a káliumról megállapították, hogy csökkentik a vérnyomást és stabilizálják a stressz szintjét. A tanulmányokban arra is kitértek, hogy a zsírsavak ezen egészséges fajtája képes mérsékelni a hasi zsírt, így az ünnepek alatt különösen érdemes napi egy avokádót elmajszolni.

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában