Maradj vékony és fitt akkor is, ha otthon vagy!

diétaegészségétkezésfittfogyáshízáskalórianassolásszabadságzsírégetés
0 0

Írta:

Itt a nyár, a legtöbben ekkor vesznek ki hosszabb szabadságokat. Ha a munkahelyi rutinodba már szépen sikerült beillesztened az egészséges életmódot és a szabid alatt sem szeretnéd elveszíteni a következetes munkával felépített alakodat, adunk pár tippet, ami segít, hogy otthon se veszítsd el a fittséged.

1. Tervezz előre

Mintha csak a munkahelyedre vinnéd be az előre elkészített ételeket, otthon is gondold végig, mi lesz az aznapi teljes menü. Különös tekintettel a nasikra és étkezések közötti időszakokra figyelj oda, mert a konyhába való kiszaladgálás, csak 1-1 marék mazsola, egy törés csoki, pár keksz, egy adag jégkrém szépen megdobhatja az összes kalóriabeviteled, nem is gondolnád, mennyire. Persze a nyár és a szabadság nem szól feltétlenül a szigorú diétákról, de tudd, hogy akár már egyetlen hét alatt könnyedén elveszítheted a kontrollt az extra nasizások felett.

2. Porciózz

Ennek az eljárásnak hasonló oka van, mint az első pontnak. Persze remek dolog egyszerre több adag ételt készíteni, ami neked és a családnak is könnyebbséget jelent, hiszen nem kell mindennap főznöd. De ha nem szeretnéd magad túlenni otthon sem, érdemes kisebb adagokban tárolni az ételt, mert ha a nagy fazékból szeded ki magadnak a napi ebédet, bizony könnyen „megcsúszhat” a kezed, hiszen a nagy adaghoz képest a kiszedett mennyiség nagyon kevéskének tűnik.

45629559 - food table celebration delicious party meal concept

3. Ha megetted, írd fel

Ez a tanács persze nem csak otthon jöhet jól, univerzálisan alkalmazható, ha szeretnél egy kicsit egészségesebben enni. Örök érvényű, hogy a bevitt kalóriákat jóval alábecsüljük, az elégetetteket pedig felfelé szeretjük mozdítani. Nem kell mindent leméregetned és grammra pontosan kiszámolnod a makróidat, bőven elég, ha viszonyítási alapként szolgál a lista. Így biztosan nem fogsz elfelejteni semmit, amit megettél.

4. Legyen napirended

Oh, igen, milyen remek érzés, hogy a szabadság alatt tovább alhatsz, nem kell gyorsan összekapva magad berohanni az óvodába, iskolába és a munkahelyedre. A nagy nyugalom mellett mégis jó, ha valamilyen napirendet megpróbálsz tartani, ami segít, hogy ne folyjanak szét a napjaidat. Remek szokást tudsz kialakítani, ha például reggelente elmész egyet kocogni, bicikliztek egy jót a családdal vagy csak hatalmas sétákat iktattok be a szabadság napjaiba. Ettől jobban fogod magad érezni és legalább valamivel több finomságot fogyaszthatsz el a nap folyamán bűntudat nélkül.

Egy kis odafigyeléssel és tudatossággal megőrizheted az eddig elérteket és ezek az apró változtatások semmit sem vesznek el a szabadságod értékéből. Sőt, hatékonyabban fogod megélni a pihenést és bűntudat nélkül fogsz visszatérni a munkahelyedre.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában