Főoldal > dieta > 7 trükk, hogy a nassolás ne tegye tönkre a fogyásod

7 trükk, hogy a nassolás ne tegye tönkre a fogyásod

diétaédességegészségfogyásfogyókúrahízásnassolás
0 0

Írta:

Az éjjeli nassolások és a rendszeres csokizások hamar kútba dönthetik a diétádat – meg persze a jó alakodat. Hogy ez ne történjen meg, fogadd meg a következő praktikákat!

A dietetikusok szerint az „édességkívánós” rohamok ritkán tartanak 30 percnél tovább – ha tehát eddig kibírod nyalánkságok nélkül, jó úton jársz! Ha viszont sehogyan sem tudsz megszabadulni a csokis brownie-k és a krémes sütik gondolatától, mindenképpen vesd be a következő praktikákat!

Sétálj!

Az édességek utáni sóvárgás a stresszes és a feszült időszakokban gyakoribb, ezért próbálj meg minél lazábban élni! A séta például kitűnő mondja a feszültség levezetésének: egy kutatás szerint 15 perc gyaloglás után 60%-kal kevésbé kívánod a csokit, mint azok, akik otthon ülnek.

Lélegezz!

Ha legközelebb megkívánsz valamilyen nyalánkságot, vegyél egy nagy levegőt. Tarts bent 7 másodpercig, fújd ki lassan, majd ugyanezt ismételd meg még négyszer. Miután megnyugodtál, közel sem fogod annyira kívánni azt a kis bonbont, mint a légzőgyakorlat előtt.

Nassolj gyümölcsöt!

Az édességek utáni vágy viszont nem mindig a stressz miatt alakul ki: lehet, hogy egyszerűen régen ettél és a vércukorszinted szépen lassan csökkenni kezd. Ilyenkor ne a kekszek után nyúlj, hanem egyél egy szendvicset, egy proteinszeletet, vagy egy gyümölcssalátát.

Tudtad? A banán, az eper, a málna és a kivi bizonyítottan csökkenti a cukorbetegség rizikófaktorát, ráadásul édes ízűek is, ezért kitűnőn helyettesítik az édességeket!

73426481 - girl relaxing and eating fruit plate by the hotel pool. exotic summer diet. photo of legs with healthy food by the poolside, top view from above. tropical beach lifestyle.

Igyál vizet!

Tölts ki két pohár vizet – igen, kettőt – és idd meg őket! Eszedbe sem fog jutni, hogy az előbb édességet kívántál! A dietetikusok esküsznek erre a szuper módszerre, hiszen állításuk szerint sokan összekeverik az éhséget és az édességkívánást a szomjúsággal. Ha pár perc elteltével is kívánsz valami édeset, egyél gyümölcsöt!

Masszírozd a füled!

Meglepő lehet, de a fülön található akupunktúrás pontok optimalizálják az emésztést és az anyagcserét, ezáltal az éhség- és étvágyérzetet is csökkentik! Keresd meg ’Shen Men’ pontot felül, közvetlenül a fülcimpád alatt és gyengéden kezdd el masszírozni. Hidd el, csökkenni fog a nyalánkságok utáni vágyad.

Telefonozz!

Bár azt mondják, a nők egyszerre több dologra is képesek koncentrálni, az igazság az, hogy 100%-ig csak egy dologra tud figyelni az agy. Brit kutatások szerint három perc videojátékozás például 70%-kal csökkenti a csokoládék utáni vágyat, de a vicces videók és egy baráttal valóközös chatelés is hasonló eredményeket produkál.

Tartogasd későbbre!

Ha már minden kötél szakad és tényleg nem tudtál lemondani a kedvenc csokidról, csak a felét edd meg – a másikat tartalékold későbbre. A szakértők szerint fele adag édesség is elég az agynak, viszont rengeteg kalóriát meg tudsz spórolni azzal, ha legközelebbre is hagysz magadnak!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
2 órája 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X