7 durva étkezési hiba a dietetikusok szerint

diétaétkezésfogyásgyümölcshibahízástáplálkozástáplálkozási szokásvitamin
0 0

Írta:

Káosz van az étrendedben? Össze-vissza behabzsolsz minden utadba kerülő finomságot? Az étkezési szakértők óva intenek a következő táplálkozási szokásoktól!

1. Sok alkoholt iszol

Az étkezési szakértők szerint az egyik legkárosabb dolog, amit magaddal tehetsz – a dohányzáson és az elhízáson kívül -, hogy alkoholt fogyasztasz.  Bár a kutatások kimutatták, hogy a vörösbornak kifejezetten jótékony hatásai vannak, még így sem éri meg rászokni a napzáró iszogatásra: egy 12%-os alkoholtartalmú üveg bor például 550 kalóriát tartalmaz!

2. Kevés fehérjét eszel

Protein nélkül a szervezet egyszerűen nem képes a napi feladatait ellátni: a gondolkozásban, az izomépítésben, az energiában és az anyagcserében is fontos szerepet játszik, ezért ne spórolj vele! A fehérjét viszont ne túlzott tejtermékfogyasztással vidd be a szervezetedbe: a szárnyasokat, a halakat és az olajos magvakat építsd be az étrendedbe!

3. Össze-vissza szeded a vitaminokat

Külön tablettában szeded be a C-, a D-, a B- és a többi női vitaminjaidat? Nem csoda, hogy egyik sem hat! Ha nem vagy vitaminhiányos, válassz egy komplex hatóanyag tartalmú tablettát, amivel garantált a folyamatos felszívódás. Mindezek mellett pedig a probiotikumok fogyasztását se hanyagold el!

47894950 - diet concept. nutrition. vitamins. healthy eating, lifestyle. close up of woman with spoon full of fish oil omega-3 capsules. healthcare and beauty. vitamin d, e, a cod liver oil pills. supplements.

4. Habzsolsz

Csak pár perced van egy gyors szendvicsre ebéd gyanánt? Néha-néha még belefér, ám a habzsolás olyan következményekhez vezethet, mint a nyelőcső kitágulása, az ízlelőbimbók érzékeinek romlása, a hasfájás, a hasmenés, a puffadás és persze a pluszkilók felszedése – hogy csak néhányat említsünk. Azok, akik viszont lassabban esznek, és jól megrágják a falatokat, kevesebb ételt kívánnak, mint akik ész nélkül befalnak mindent.

5. Egyik napról a másikra változtatod meg a diétádat

A cukor, a fehér liszt és a feldolgozott ételek elhagyása nem egyik pillanatról a másikra történik. A dietetikusok több hetes, „folyamatosan rászoktató” menüt ajánlanak azoknak, akik meg szeretnék változtatni az étrendjüket – a drasztikus megvonást senkinek sem javasolják.  A túlhamarkodott változtatások vitamin- és tápanyaghiányt válthatnak ki a szervezetből, fogyókúra a lelki nehézségeiről nem is beszélve.

 6. Gyümölcsöt csak az üdítőkből látsz

A 100%-os gyümölcslevek többsége koncentrátumból készül, nem igazi gyümölcsből – ezt sajnos kevesen tudják. Épp ezért sokan „kifizetődőbbnek” látják egy üdítő megvásárlását, mint a nyers gyümölcsét, amit aztán még meg kell mosni, hámozni stb. Te ne ess ebbe a hibába! Rengeteg értékes ásványi anyagtól és vitamintól esel el, ha nem fogyasztasz rendszeresen gyümölcsöket!

7. Kevés házi kosztot eszel

Sokkal egyszerűbb felemelni a telefont és rendelni valami finomat, mint megtanulni főzni – azonban a testednek is jót teszel ezzel? A kifőzdékben és az éttermekben kapható adagok tele vannak sóval és pluszkalóriákkal – arról nem is beszélve, hogy a legtöbbször silány alapanyagokból, ízfokozókkal felturbózva készítik az ételeket. Amilyen gyakran csak teheted, főzz magadnak, igazi élmény lesz!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában