Ez a 6 legrosszabb reggeli, ha fogyókúrázol

diétaenergiaétkezésfehérjefogyásreggelirosttáplálkozás
0 0

Írta:

Hogy milyen a tökéletes reggeli? Magas rost-, energia-, és fehérjetartalmú, tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, valamint még jól is esik. A következő variációk viszont eszedbe se jussanak, ha fogyózol, vagy ha kicsit is egészségtudatos vagy!

1. A legrosszabb reggeli, ha nem eszel reggelit!

Ugye már te sem gondolod azt, hogy a napindító menüd „megspórolásával” bármennyit is fogyhatsz? Épp ellenkezőleg! A szervezeted energiakészlete úgy le fog merülni ebédidőre, hogy nem győzöd majd magadba tömni a finomságokat – persze puffadás, égő gyomor, hányinger és jó sok plusz kalória lesz a jutalmad.

Tudtad? A sikeres fogyózók 78%-a eszik egészséges reggelit – te se hagyd ki!

2. Bolti smoothiek

Mostanában nagyon trendi zöldséges-gyümölcsös mixeket inni reggeliként, de hacsak nem házilag készített verziót iszol, inkább ne válaszd. Hogy miért? A bolti smoothiek többsége legalább annyi kalóriát tartalmaz, mint egy hatalmas hamburger – a magas cukortartalmukról nem is beszélve!

Tudtad? A bolti 3 dl-es smootiek átlagosan 2-3 evőkanál cukorral vannak édesítve!

3. Bolti dzsúszok, gyümölcsitalok

Jobban jársz velük, mint a smootiekkal – mi mégsem ajánljuk őket. Hiába vannak tele vitaminnal, nincsen bennük rost, cukor viszont annál inkább! Ha már iszol belőlük, inkább délután tedd: reggelire nem érdemes túlcukrozott üdítőket inni, mert csak a vércukrodat emelik fel a magasba, az energiaszintedet nem. 

Tudtad? Egy átlagos 3 dl gyümölcsital legalább annyi (ha nem több) cukrot tartalmaz, mint egy 3 dl-es kóla!

4. Ilyen-olyan harapnivalók

Egyáltalán nem szeretsz reggelizni, de azért gyorsan bekapsz valamit (bármit) indulás előtt? Ez az egyik legrosszabb dolog, amit tehetsz: a kis, csipegetős reggelik ugyanis növelik a derekat körméretét – a kiadós (300 kalóriás) menük, viszont kordában tartják a centiket is!

Tudtad? Egy tökéletes reggeli legalább 20 gramm proteinből álljon – ez alá semmiképp se add!

47370877 - woman eating muffin, close up

 

5. Gofrik, palacsinták, muffinok és társaik

Gyakori opciók reggelizéskor, azt viszont tudnod kell, hogy a cukornál csak egy dolog tehet rosszabbat a testeddel: a fehér liszt! Ha otthon készíted el a sütiket, inkább teljes kiőrlésű lisztet válassz hozzájuk, és akkor csak desszertként, mértékkel fogyaszd őket, de semmiképp se reggelinek. 

Tudtad? Ha tojásalapú reggelit választasz a gofrik helyett, 65%-kal több kilót tudsz leadni a súlyodból!

6. Bolti kávéspecialitások

Reggelire nincs időd, kávé viszont kell – de nem az eszpresszó, hanem a legmenőbb kávézóláncból való papírpoharas különlegesség? Tudtad, hogy ezek az italok akár 300-400 kalóriát is tartalmazhatnak? A frappuccinok, a macchiatok és társaik 8-10 teáskanál cukrot is tartalmaznak, amire abszolút nincsen szükséged a nap elején – főleg, hogy más táplálékot be sem vittél a szervezetedbe.

Tudtad? A kávéfüggők 1/3-a választja ezt a fajta reggelit – te inkább hagyd ki!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában