Főoldal > dieta > Alternatíva laktózintolerancia esetén: a szója

Alternatíva laktózintolerancia esetén: a szója

egészségemésztésintolerancialaktózlaktózintoleranciaszójaszójaitaltejtejhelyettesítő
0 0

Írta:

Hallottál már a laktózintoleranciáról, vagy esetleg neked is laktózintoleranciád van? Egyre több embernél diagnosztizálják ezt, a tünetek a kellemetlentől a nagyon kényelmetlenig széles skálán mozognak és megjelenésük gyakran felnőtt kor közepére tehető.

A laktózintoleranciát tünetei alapján könnyű felismerni, kezelni viszont annál nehezebb, főleg, ha valaki imádja az olyan tejalapú ételeket, mint a sajtok, tejdesszertek, joghurtok vagy a tejföl. Jó hír a laktózérzékenyek számára, hogy a szója, mint természetes alternatíva a rendelkezésünkre áll.

Tej: mondj búcsút neki

A laktózintolerancia kellemetlen tüneteinek elkerüléséhez nem kell mást tenned, mint elhagyni az olyan ételeket, amelyek laktózt tartalmaznak. Könnyűnek hangzik, de ha jobban belegondolunk, a tejből készült ételek nagy része tartalmaz laktózt, ráadásul néhány közülük a kedvenceinkhez tartozik. Nincs is jobb dolog a nap végén egy csokipudingnál, aminek a tetején csak úgy tornyosul a tejszínhab, és egy nagy pohár tejjel is tökéletesen indul bármelyik nap. A laktózérzékenyek azonban mindezt nem tudják élvezni és a tejjel bevitt tápanyagoktól is könnyedén eleshetnek, hiszen elhagyásukkal fehérjét és kalciumot is veszíthetnek, melyekre szüksége van a szervezetnek. Itt kerül a képbe a szójaital, mely a tej alternatívájaként kellemetlen tünetek nélkül tud megfelelő tápanyagot és élvezeti értéket biztosítani.

Szójaital: hasonló, de mégsem az

A szójaital összetétele nagyon hasonló a félzsíros tejéhez. Fehérjében gazdag (3g/ 100ml), D és B vitamint, valamint kalciumot is tartalmaz. Egyetlen dolog hiányzik a szójatejből, ez pedig a laktóz, mely minden kellemetlen tünet forrása. Ugye milyen csodálatos?

Lépj be a szója és a boldogság világába

A szójaital multifunkcionális – ugyanúgy, ahogy a tej is. A szója mindig készen áll valami jóra és örömmel veszi át a tej helyét a desszertekben, levesekben, főételekben és minden olyan finomságban, ami eredetileg tejjel készül. Az íze ugyan egy kicsit más, de ha megszoktad, már nem diétának, hanem életstílusnak lesz nevezhető. Jöjjön néhány olyan szója példa, amit érdemes kipróbálni:

Szójaital: A szójababok áztatásával, őrlésével és vízben való forralásával készül. Nagyon tápláló ital, mely a szója minden előnyös tulajdonságával rendelkezik, ráadásul mindehhez közel annyi fehérjetartalom is társul, amennyi a tejben van.

Szójaalapú tejszín alternatívák: sokoldalúak, zamatosak és bármilyen ételben használhatóak: tökéletes a desszertekhez és a mindennapi főzések során is.

Szójaalapú joghurt alternatívák: selymes ízüknek és textúrájuknak hála tökéletes helyettesítői a joghurtoknak. Önmagukban is nagyon finomak, de bármikor készen állnak arra, hogy a tetejüket friss gyümölcsökkel, granolával vagy különböző magvakkal pakold meg. Nem csak natúr, de gyümölcsös ízekben is elérhetőek!

A receptek a laktózmentes diéta alapjai, melyek megtanítanak arra, hogyan használd az új barátodat: a szóját. Légy kíváncsi és fedezd fel őket! Bátran készíts el minden olyan receptet, amit imádsz és próbáld meg újra alkotni kedvenc, tejalapú ételeidet szójaitallal.

Forrás: Kék-Ezüst Kommunikáció


További cikkeink a témában

Ezeket az italokat inkább soha ne idd!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Az első lépés az egészségtudatos táplálkozás útján, hogy lemondasz a cukros italokról. Ezek a „szomjoltók” annyi cukrot tartalmaznak, hogy akkor 41 teáskanálnyi mennyiségnek is megfelelne, és ezek után azt ne is akard tudni, hogy ez mennyi plusz kalória.

Kövess Facebook-on!
X