5 étel, amit kerülj reggelizésnél

anyagcserediétaenergiaételétkezésfogyásreggeli
0 0

Írta:

Ha reggelizel, érdemes olyan ételeket választanod, amik jót tesznek neked. Ezeket az ételeket mindenképp kerüld el reggelente!

A rosszul megválasztott reggeli ugyanolyan káros lehet, mintha egyáltalán nem ennél semmit. Most megtudhatod, miket érdemes kerülnöd, ha reggelizel.

Croissant

Igen egyszerű oka van, hogy miért imádjuk a croissant: tele van vajjal. Mindemellett olajban sem szűkölködik, így, ha még egy kis kolbászt, szalámit vagy sajtot is dobsz rá, máris egy jó nagy adag kalóriabombával lettél gazdagabb, pedig úgy érzed, szinte nem is ettél semmit. Mindemellett egy kiadós croissant megpakolva rengeteg telített zsírt is tartalmaz.

reggeli2.jpg ()
Palacsinta

Nem nagy kunszt megcsinálni, így olybá tűnhet, hogy a palacsinta ideális reggeli lehet, akár a cukros, akár a sós változatát preferálod. Ez azonban tévedés. Már maga az alap palacsinta is rengeteg telített zsírt tartalmaz, de ha még jól meg is pakolod lekvárral, vagy kolbásszal, tojással, azzal még hamarabb eléred, hogy hamarosan kellemetlenül szűknek érezd a nadrágodat.

Gyorséttermi menü

A gyorséttermek jó fejek, azokra is gondolnak, akiknek még egy rántotta összedobására sincs idejük, így már reggeli menüvel is kedveskednek a vendégeknek. A baj csak az, hogy, bár a menü mérete nem túl nagy, a benne lévő kalória- és zsírmennyiség annyival nagyobb. Akár 600 kalóriát is bevihetünk egy ártatlannak vélt reggelivel.

Instant kása

Hogy lehet az, hogy az amúgy piedesztálra emelt gabona hirtelen egészségtelen reggelivé változik? Vásárolj instant gabonakását, és máris megtudod. Bár azt gondolnánk, hogy minden egészséges, ami gabona, ez tévedés. Ezek az instant termékek a legtöbbször tele vannak cukorral és felesleges kalóriával.

Gyümölcsszelet

Megtalálható benne minden jó, aszalt gyümölcs, magvak, ám ha ezen összetevőket vastag cukormáz vagy méz tartja össze, és netán még egy kis csokiba is megmártották, máris oda az egészségesnek vélt reggeli, hiszen egy ilyen szelet akár 300 kalóriát is tartalmazhat.

Mit válassz helyettük?

–    joghurt friss gyümölccsel összekeverve
–    cukormentes müzli joghurttal vagy zsírszegény tejjel
–    teljes kiőrlésű kenyér zsírszegény sajttal, pulykasonkával
–    saját készítésű zabkása


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
2 órája 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.