Ezért egyél minél több epret

antioxidánsbogyós gyümölcsdiétaegészségeperfogyásgyümölcspiros bogyós gyümölcsrostvitamin
0 0

Írta:

Illatos, egészséges, finom és piros. Mi az? Az eper! Ismerd meg ennek a csodagyümölcsnek minden jótékony hatását.

Szuper antioxidáns-forrás

Rendkívül magas antioxidáns-tartalma miatt az eper az egyik legegészségesebb gyümölcsök közé tartozik. Szinte nincs olyan ember, aki ne szeretné, és viszonylag kevés is elegendő belőle ahhoz, hogy a megfelelő mennyiségű antioxidánst biztosítsd a szervezeted számára. Komoly betegségeket előzhetsz meg a rendszeres fogyasztásával, például a rákot, és az öregedés első jeleit is évekkel kitolhatod, ha szereted ezt a gyümölcsöt.

Valóságos vitaminbomba

Amellett, hogy esztétikailag is gyönyörködtet a szamóca, még rengeteg vitamin- és ásványi anyag is található benne, amiért még inkább megéri belőle jó sokat enni. Nagy mennyiségű C-vitamin és mangán található benne, de rost-, jód- kálium-, biotin- és magnéziumtartalma miatt is érdemes minden nap fogyasztanod belőle a tavaszi, kora nyári időszakban.

Megelőzhetőek a szív- és érrendszeri megbetegedések

Az eper a többi bogyós gyümölcs mellett még a szervezetben fennálló krónikus gyulladásokra is gyógyír lehet. A hosszú ideig fennálló gyulladások ugyanis nem csak például az ekcémára való hajlamot erősíthetik, de károsíthatják az érfalakat is. Ha sok epret és más bogyós gyümölcsöt eszel, a gyulladások csökkentésével megelőzhető az érfalak károsodása, csökken a koleszterinszint, így a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata is.

58809545 - strawberries in white cup on wooden grey desk. stock photo.

Normalizálja a vércukorszintet

A földieper rengeteg jótékony hatása közé tartozik, hogy segít a normál tartományban tartani a vércukorszintet. A megugró értékek ugyanis igen veszélyesek lehetnek, amire tudatos életmóddal (helyes táplálkozás, rendszeres testmozgás) oda lehet figyelni. Ám ha epret fogyasztasz, a hirtelen kiugró vércukor értékeidet szinte azonnal lentebb tornászhatod, még akkor is, ha egyszerű szénhidrátokat (fehér cukor, fehér lisztből készült termékek) fogyasztottál.

Serkenti az emésztést

Nagy mennyiségű rosttartalma miatt az eperfogyasztás jót tesz az emésztési folyamatoknak is. A bélmozgást beindítja, hogy a salakanyagok az ideálisnál egy perccel se töltsenek többet a belekben, mérgezve ezzel az egész szervezetet. Ha te is székrekedéssel küzdesz, nem kérdés, hogy a tavaszi étrendedbe beépítsd-e ezt a fantasztikus gyümölcsöt.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.