Durva hibák fogyókúra alatt, ne kövesd el őket!

diétaegészségfogyásfogyókúrahibahízástáplálkozás
0 0

Írta:

Vannak olyan tipikus hibák, amiket ha fogyókúra alatt elkövetsz, egész biztosan nem a várt eredmény lesz a jutalmad. Segítünk abban, hogy mik azok, amiket semmiképpen se kövess el, ha nyárra tuti bikinialak a cél.

Nem hangolod össze a mozgást és a táplálkozást

Igaz, lehet fogyni úgy is, hogy csak a táplálkozásra figyelsz, és mellette nem sportolsz, illetve úgy is veszíthetsz némi súlyt, ha csak a mozgásra fektetsz hangsúlyt, de egész biztosan nem leszel elégedett a végén. Ha ugyanis megfelelő mennyiségű és minőségű ételeket eszel, igaz, hogy viszonylag gyorsan beindulhat a fogyás (hiszen 70-80 százalékban a táplálkozáson múlik a fogyókúra sikeressége), de a tested mégsem lesz feszes és formás. Ha viszont a táplálkozásodon nem vagy hajlandó változtatni – amellett, hogy formásodni fogsz – ne is reménykedj, hogy jelentős súlyfeleslegnek fogsz búcsút inteni.

Kihagyod a vacsorát

Már réges-régen megdőlt az a tévhit, hogy a fogyókúrába nem fér bele a vacsora. A súlyvesztés ugyanis akkor valósul meg, ha a vércukorszintedben nem észlelhető nagy ingadozás. Vagyis nem engeded túl magasra csapni az értékeidet cukrok és egyszerű szénhidrátok fogyasztásával, de leesni sem engeded éheztetéssel. Ennek kulcsa pedig az, hogy 2-3 óránként enned kell, odafigyelve az ételek minőségére és bizonyos fokig a mennyiségére is. Persze nem jó ötlet, ha éjfélkor esel neki a pacalpörköltnek, de este 8 óráig nyugodtan ehetsz még egy könnyű salátát, husit, sajtokat.

Csak a fogyókúrádra koncentrálsz

Az a jó fogyókúra, ami alatt észre sem veszed, hogy valójában te most súlyt szeretnél leadni. Ugyanis nem a kőkemény diéták a célravezetőek, hanem az életmódváltás. Ha te folyton csak a kalóriák számolgatásával és a súlyoddal vagy elfoglalva, és másról nem is tudsz már beszélni, valószínűleg túlzásba vitted a dolgot. Az esztétikus megjelenésnél is sokkal fontosabb ugyanis az egészséged és a jó közérzeted, amit a fölös kilók ledobásával tudsz elérni. Előbb-utóbb visszaüt, ha túlságosan rápörögsz a témára, becsömörlesz, negatív érzelmeid lesznek a fogyással kapcsolatban, ami még a visszájára is fordulhat, és akár étkezési zavaraid is jelentkezhetnek.

Egyoldalúan táplálkozol

Gyakori hiba a fogyókúrázók körében, hogy a csirkemellen és a salátán kívül gyakorlatilag semmi mást nem fogyasztanak. Bár mindkét élelmiszer rendkívül egészséges, és szerves része is kell, hogy legyen a mindennapi étrendednek, azért mellette sok más tápanyagot is magadhoz kell venned a nap folyamán. Fogyassz egészséges gabonákat (például amarántot, hajdinát), sovány tejtermékeket (túrót, natúr joghurtot), egészséges zsírokat (például olajos magvakat), sok nyers gyümölcsöt és zöldséget, szárnyasokat és halat.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

6 tuti módszer a cukor utáni sóvárgás legyőzésére

Írta:
tegnap 0 0

A kedvenc duplacsokis tortád szülinapra, a nagyi isteni diós bejglije karácsonykor, a hűsítő fagylalt nyaralás alatt, mind-mind olyan édes élvezetek, amit egyenesen bűn lenne kihagyni, diéta ide vagy oda. A probléma ott kezdődik, amikor a cukorfogyasztás napjaink szerves részévé válik, és egyszerűen képtelenek vagyunk nemet mondani az elénk kerülő édességekre.