5 étel, ami könnyedén elősegíti a fogyást

diétaétkezésfogyásfokhagymahúskelkáposztasütőtök
0 0

Írta:

„Tervezd meg a hétre előre az egészséges ételeidet” – na persze, ez nagyon egyszerűnek tűnik, de a kivitelezés azért sok odafigyelést és időt igényel. Szerencsére van 5 olyan tuti hozzávaló, ami egészséges és diétás. Írd fel a bevásárlólistádra ezeket a jolly jokereket, hogy mindig legyen mit enned.

1. Kelkáposzta

Rengeteg oka van annak, hogy ezt a keresztesvirágzatú növényt igazi szuperzöldként tartják számon. Az egyik ok az, hogy egy teljes bögrényi kelkáposzta csupán 8 kalóriát és rengeteg rostot tartalmaz.

2.  Sovány darált sertéshús

A kutatók szerint azok a nők, akik sovány sertéshúst fogyasztva fedezték a fehérjebevitelüket, sokkal kevésbé sóvárogtak édességek után, könnyebb volt betartani a diétájukat, mint azoknak, akik kerülték a sovány sertéshúst.

3.  Fokhagyma

A tudósok szerint a fokhagyma képes serkenteni az idegrendszer működését, ami segíti az adrenalin-termelést, fokozza az anyagcserét, így extra kalóriákat égetsz el vele.

4. Sütőtök

Faragj kőkemény testet! A hús és a mag is stabilizálja a vércukorszintet, ezért kisebb eséllyel leszel levert, fáradt, kimerült és sóvárogni se fogsz annyira. Ezen kívül a szervezet zsírraktározását is nehezíti.

42597325 - butternut squash cut in half on a wooden surface

5. Garam masala

Ez az indiai fűszerkeverék, ami fahéjból, szegfűszegből, szerecsendióból, babérlevélből, római köményből áll, kalóriamentes ízesítést nyújt minden ételednek. Mivel megemeli a test hőmérsékletét, extra kalóriák égetését is eredményezi.

Ha felmerült benne, hogy hogyan tudnád mind az 5 hozzávalót beépíteni a napi étkezésedbe, mutatunk egy mintaétrendet:

Reggeli

Egy tapadásmentes serpenyőben közepes lángon kezdj párolni 110 gramm darált sertéshúst 3 percig. Add hozzá a felvágott kelkáposztát, ¾ bögre reszelt tököt, egy fél fej hagymát és 2 gerezd fokhagymát. Sózd, borsozd és főzd addig, ameddig a kelkáposzta össze nemesik.

Ebéd

Egy tapadásmentes serpenyőben kezdj el sütni 1 bögre reszelt sütőtököt, egy fél fej vöröshagymást, 2 gerezd fokhagymát és 1 evőkanál olívaolajat. 8 percig süsd, vedd ki a sütőtökös mix felét. A tetejére rétegezz kelkáposzta levelet, ¼ csésze mozzarellát, tedd rá a sütőtökös mix másik felét, majd zárd le egy újabb adag kelkáposztalevéllel. Addig süsd, ameddig a sajt meg nem olvad.

Nasi

Egy nagy tálban keverj össze ¼ csésze hámozott tökmagot, és ugyanennyi aszalt áfonyát. Adj hozzá 2 teáskanál juharszirupot, ½ teáskanál garam masalat és egy csipet sót. Egy kiolajozott tespsiben kend szét a masszát és 150 fokon addig süsd, ameddig aranybarna nem lesz (kb. 20 perc).

Vacsora

Gyúrj össze 100 gramm darált sertéshúst 1 fej apróra vágott hagymával, 1 ledarált gerezd fokhagymával és ¼ teáskanál sóval, borssal. Készíts 6 golyót, amit 22 fokos sütőben süss 15 percig. Közben egy serpenyőben párolj meg ½ csésze csíkokra vágott kelkáposztalevelet 1 teáskanál olívaolajon, adj hozzá nyers mandulát és citromlevet és 1 gerezd fokhagymát. 2 csésze teljes kiőrlésű tésztát főzz ki és tálald a kelkáposztás öntettel és a húsgolyókkal.

Desszert

Keverj egyneművé 100 gramm natúr tofut, 1/3 csésze sült sütőtökpürét, 1 evőkanál juharszirupot, ¼ teáskanál garam masalat és egy csipet sót. Graham keksszel rétegezve tálald egy pohárban.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
17 órája 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.