Főoldal > dieta > 7 nasi, amit fogyókúrázók is bátran ehetnek

7 nasi, amit fogyókúrázók is bátran ehetnek

diétaédességétkezésfogyásfogyókúralapos hasnasinassolászsírégetés
0 0

Írta:

Édesszájú vagy? Ne aggódj, az alábbi finomságok a táplálkozási szakértők szerint bármikor nyugodtan ehetők!

Bármennyire is elkötelezzük magunkat a tiszta étkezés mellett, a legtöbben nem tudunk lemondani az édes élvezetekről. A dietetikusok szerint nem is érdemes túlzottan sanyargatni magunkat, mert a fogyókúrák és a clean eating általában emiatt hiúsul meg. Természetesen azt ők se javasolják, hogy faljuk a csokit és a zserbót, de az édességeknek is van többféle egészséges alternatívája. Ezek a legtöbb diétába könnyedén beilleszthetőek, miközben kielégítik az édesség utáni sóvárgásunkat.

Cukormentes lekvár

A cukormentes lekvár az egyik legegyszerűbb és legsokoldalúbb kalóriaszegény édesség. Keverheted natúr joghurtba, túróba, de szénhidrátszegény zsemlére, vagy puffasztott rizsre is kenheted. Az egyre többféle diétás ízváltozat miatt szinte megunhatatlan.

Fagyasztott joghurt

Csak nemrég jött be hazánkba a frozen joghurt, de hamar elnyerte a tudatosan táplálkozók szívét. Krémes és finom, sok fehérjét, kalciumot, és más fontos tápanyagot tartalmaz, ugyanakkor kalóriatartalma alacsony. E tulajdonságai remek bűnözésmentes édességgé teszik. Kedvenc változatunk fagyasztott áfonya, mandulaszeletek és egy csepp nyírfacukor hozzáadásával készül.

Csokis banánszeletek

Egy közepes banánt szeletelj vékony karikákra, majd hempergesd meg natúr kakaóporban. Bármilyen meglepően hangzik, hozzáadott cukorra, vagy édesítőre egyáltalán nem lesz szükséged, mert maga a banán eléggé megédesíti ezt a light desszertet. A csoki és a banán kombó verhetetlen, ugyanakkor a szeletek alig tartalmaznak 10 kalóriát. A kakaó antioxidáns tartalma pedig pozitív hatással van a szív- és az érrendszerre, az agyműködésre, és nem utolsó sorban segíti a zsírégetést is.

46825749 - festival of opening chocolate banana

Gyümölcskása

Bár a vendéglátóhelyek gyümölcskásáit egyáltalán nem ajánljuk, házilag remek diétás finomság készíthető. Turmixolj össze friss vagy fagyasztott gyümölcsöket, jeget és szénsavas ásványvizet. A gyümölcsök gondoskodnak az édes ízről, így semmilyen egyéb édesítésre nem lesz szükséged. Garantáltan ez lehet a nyár slágere.

Mogyoróvajas datolyaszemek

A datolya magában is kiváló édesség, remek diétás rost, A-vitamin, kálium, vas, kalcium és magnézium forrás. Mogyoróvajba mártogatva még finomabb, és krémesebb, ráadásul így a fehérjetartalma is nő. Ha igazán brutális édes ízre vágysz, már pár szem hamar elűzi a sóvárgást.

Kókuszos-meggyes-csokis smoothie

Kényeztető smoothie-ra vágysz? Turmixolj össze 2 dl kókusztejet, egy kis maréknyi fagyasztott meggyet és két evőkanál cukormentes kakaóport. Ez az egészséges ital bármikor fogyasztható, mégis olyan érzésünk van, mintha igazi csokoládét fogyasztanánk.

Görög joghurt

A görög joghurt banánnal, fahéjjal és szeletelt mandulával garantáltan a legegészségesebb édesség. A görög joghurt magas a fehérje-, ugyanakkor alacsony a szénhidrát tartalma miatt ideális low-carb étrendbe is. Magas zsírtartalma ellenére a tanulmányok sorra bizonyítják, hogy fogyókúra alatt hatásosabb, mint a normál joghurt. Mivel remekül telít, hosszútávon gondoskodik jóllakottságunkról.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X