4 meglepő dolog, amiért állandóan kínoz az éhség

diétaétkezésfogyástáplálkozás
0 0

Írta:

Szüntesd meg az okát, mielőtt elhíznál!

 

Ha úgy érzed, mindent tudsz az egészséges életmódról, akkor is befolyásolhatja az étvágyad néhány olyan tényező, amire nem is gondolnál. Az alábbi 4 meglepő dolog gyakran felelős az állandóan ránk törő farkasétvágyért. Kerüld el ezeket a rejtett csapdákat, amelyek komolyan veszélyeztethetik a fogyókúrád sikerét!

Légkondi

Te is tapasztaltad már, hogy télen sokkal többet eszel? Evvel nem vagy egyedül, novembertől februárig szinte mindenki felszed néhány kilót. Ha nyáron is nehezen megy a fogyás, akkor a forró hónapokat garantáltan légkondis helyiségekben vészeled át. Hidegben ugyanis hajlamosak vagyunk többet enni, mivel a testünket melegen kell tartanunk. Ha meleged van, ne kapcsold be rögtön a légkondicionálót, inkább tárd ki az ablakot és engedj be egy kis friss levegőt!  Meglátod, a pénztárcád és az alakod is megköszöni majd ezt neked.

etvagy2.jpg ()

Gyógyszerek

Bizonyos receptre felírt gyógyszerek, különösen az antidepresszánsok, jelentősen növelik az étvágyat. Természetesen mindenki másként reagál rájuk, de általánosságban elmondható, hogy egyes hatóanyagok összefüggésbe hozhatók az állandóan jelentkező éhségérzettel. Egyeztess a háziorvosoddal a gyógyszereid mellékhatásairól, mert lehetséges, hogy a súlygyarapodás is köztük van. Ha igen, kérd meg, hogy írjon fel más készítményt, amelynek nincs étvágyat befolyásoló hatása.

Táplálékkiegészítők

Ahogy az orvosi receptre felírt gyógyszerek, úgy a táplálékkiegészítők is másként hatnak az egyes emberekre. Bizonyos fogyókúrát segítő készítmények és recept nélkül kapható vitaminok sokaknak növelik az étvágyát. Ha új pirulát kezdesz el szedni, már az elején figyelj rá oda, hogy okoz-e étvágybeli változást nálad, és ha azt veszed észre, hogy jóval többet eszel, mint korábban, hagyd abba a szedését.

Új edzésterv

A változás jó dolog, sőt, az edzésterv időszakos frissítésére különösen szükség van, hogy újabb és újabb motivációk elé állítsd a tested és ezáltal fejlődést érj el. Azonban, jobb, ha tudod, hogy az új gyakorlatok vagy éppen mozgásformák beiktatása is növelheti az étvágyad. Az edzésterv megújítása eleinte mindig nagyobb étvággyal jár, egyszerűen azért, mert a szervezetednek új aktivitási szinthez kell alkalmazkodnia. Vezess táplálkozási- és edzésnaplót, hogy nyomon tudd követni azt is, hogyan hat az edzés az étvágyadra.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

babbanán

A 9 legjobb zsírégető szénhidrát

Írta:
2 napja 0 0

Nem mindegy, hogy milyen szénhidrátot veszünk magunkhoz, hiszen az egyszerű, gyorsan felszívódó fajták csak rövid ideig táplálnak, hirtelen emelik meg a vércukorszintet, majd miután felszívódtak, ez a szint ugyanilyen hirtelen le is esik. Ez hamar éhséghez és akár túlevéshez is vezethet.