Légy karcsú, szép és egészséges brokkolival!

brokkolidiétaegészségfogyáslapos hastápanyagtáplálékzöldségzsírégetés
0 0

Írta:

Ez a vidám formájú zöldség igazi jolly joker lehet az étrendedben. Nem csak rengeteg értékes tápanyagban dúskál, hanem hozzásegít a fogyáshoz, fiatalon tart és nem utolsó sorban felveszi a harcot a daganatos megbetegedések ellen is.

A brokkoli a keresztesvirágúak családjába tartozik, a vadkáposzta nemesített és termesztett változata. Ahogy a karfiolnak, a brokkolinak is a virágzatát esszük meg, lebontjuk a kis rózsáit és finomabbnál finomabb fogásokat készítünk belőlük.

Egészségesen tart

Kiemelkedően sok ásványi anyagot tartalmaz: kalciumot, káliumot, magnéziumot, nátriumot, vasat, cinket és foszfort is. Emellett vitaminokban is kifejezetten gazdag: A-, B1-, B2-, B6-, C- és E-vitaminokat, növényi flavonoidokat, indolokat és izotiocianátokat tartalmaz, emiatt hozzásegít a gyógyuláshoz a legkomolyabb betegségek esetén is.

A fiatalság és az álomalak őre

Ha brokkolit eszel, könnyebben megszabadul a szervezeted a káros anyagoktól, hiszen a növény segíti a méregtelenítéshez fontos enzimek hatékonyabb működését és az öregedést is lassítja. Ha fogyókúrázol, az egyik kedvenced lesz, hiszen 100 g brokkoli csupán 24 kalóriát tartalmaz.

, Image: 144654537, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Tetra Images

Segít küzdeni a rák ellen

Ahogy általában a káposztafélék, a brokkoli is felveszi a kesztyűt, ha rákos megbetegedésről van szó. A zöld növényben lévő tápanyagok ugyanis segítenek megállítani, visszafordítani a daganatok kialakulását, de már a megelőzésben is nagy szerepük van. Nők esetében leginkább a mell- és petefészekrák és az áttétek képződésnek esélyeit tudják jelentősen csökkenteni.

Így fogyaszd!

A brokkoli számára a téli és az őszi időszak a főszezon, de nyáron vagy tavasszal sem kell lemondanod róla, hiszen a fagyasztásnak köszönhetően kitűnően megőrzi az értékes tápanyagokat. Mielőtt felhasználod, alaposan mosd meg, a legjobb, ha hosszabb ideig áztatod, így a kis virágai között megbúvó szennyeződésektől is megszabadulhatsz. Készíthetsz belőle levest, főzeléket, de kitűnő párolva, köretként is. Természetesen sütve, sajttal meghintve, sütőben megsütve további mennyei főételeket készíthetsz belőle.

Tipp: ha a még hideg főzővízbe egy csipet szódabikarbónát hintesz, a főtt brokkoli is megőrzi látványos, élénkzöld színét.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

antioxidánsdiéta

Ezért egyél sok fejes salátát

Írta:
tegnap 0 0

Onnan tudjuk, hogy a telet végre valóban a hátunk mögött tudhatjuk, ha végre üde, zöld, friss fejes saláták sorakoznak a zöldségesstandokon. Nem csak ízlelőbimbóinkat kényeztethetjük vele, de ez a finom, ropogós zöldségféle még az egészségünkre is rendkívül kedvezően hat.