Ezek a legjobb téli gyümölcsök

antioxidánsbanáncitromegészségfogyásgrapefruitgyümölcsimmunrendszernarancsrostvitamin
0 0

Írta:

Immunrendszerünk a tél hatására nagyobb próbára van kitéve, így különösen oda kell figyelni karbantartására. A gyümölcsökből természetes módon nyerhetünk egészséget és energiát, így a bevásárlásoknál figyeljünk arra, hogy mindig kerüljön egy-egy szezonális termék a kosarunkba.

Grapefruit

Kiváló téli vitaminforrás. A citrusfélék egyik legelőnyösebb tulajdonsága magas C-vitamin tartalmukban rejlik, ami a multivitaminokkal tablettákkal szemben jóval hatékonyabb. Természetes úton fokozza a vérnyomáscsökkentő gyógyszer és a nyugtató hatását. A grapefruit elősegíti a fogyást, mert rostjai folyadék hatására a gyomorban megduzzadva teltségérzetet keltenek. Kesernyés ízét ugyan sokan nem szeretik, de éppen ennek köszönheti májtisztító funkcióját. A grapefruit hat a szív működésére, a vérnyomás csökkentésében is szerepet játszik.

Citrom

Egészségügyi hatása jól ismert. A benne rejlő C-vitamin hatékony segítség a meghűléses megbetegedéseknél.

Két gyakorlati tipp: Kezdd a napodat egy citromos vízzel. Vitaminokkal látja el szervezetedet, emellett az emésztést is segíti. Amennyiben rendszeresen így kezded a napod, energikusabbá fogsz válni.

A torokfájás hatékony ellenszere a citrom mézzel és gyömbérrel összekeverve, ez a kombináció feltölti szervezetedet és beolajozza a torkodat.

50589658 - healthy eating, food, dieting and people concept - close up of woman hands with fruits and fresh juice sitting at table

Banán

Ha nincs időd a reggelivel pepecselni, sokat tehetsz egészségedért, ha megeszel reggelire egy banánt. Azonnal energiával látja el szervezetedet. Fogyókúra alatt csak délelőtti fogyasztása ajánlott magas szénhidráttartalma miatt. Számos vitamint (többek között A-, B-, C- és E-vitaminok) és ásványi anyagot (nagyon sok kálium, valamint foszfor, nátrium és kalcium van benne) tartalmaz.

Narancs

Az egyik legkedveltebb téli vitaminforrásunk, mely jótékony hatásával megerősíti immunrendszerünket, és ellenállóbbá tesz a megbetegedésekkel szemben. A gerezdeket elválasztó, és a héj alatt lévő hártyák vegyületei túl azon, hogy önmagukban is fontos antioxidánsnak számítanak, fokozzák a C-vitamin hatását. Kutatásokkal támasztják alá, hogy a narancs rendszeres fogyasztásával csökkenhet a rák kialakulásának kockázata.

Próbáld ki a narancslevet reszelt répával és almával keverve, megbolondítva fahéjjal és gyömbérrel, ezzel a kombinációval a nassolás utáni vágyadat is enyhítheted egy dolgos munkanap után.

Egy plusz tipp: a fentieket összeturmixolva egy igazán egészséges, tápláló vitaminbombát kapsz és elmondhatod, hogy sokat tettél az egészségedért.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.