Ez a legnagyobb hiba, amit reggelizésnél elkövethetsz

diétaétkezésfehérjefehérjebevitelfehérjedús ételfogyáshízásreggelireggelizéstáplálkozás
0 0

Írta:

Figyelj oda, hogy mit eszel reggel!

Azt bizonyára tudod, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, és ha nem teszel valamit a hasadba reggel, azt délután fogod nyögni. De nem minden reggeli egyenlő. Ha már reggel valami egészségeset eszel – avokádós pirítós, gyümölcs – több energiád lesz egész nap. 

Nem számít, melyik étkezésről van szó, nagyon fontos, hogy a tányérod felén zöldség vagy gyümölcs legyen, valamint teljes kiőrlésű gabonát és fehérjét is vigyél be! A fehérjebevitel nagyon fontos, mégis sokan megfeledkeznek róla.

A fehérje nemcsak energiát ad, de ha csak szénhidrátot viszel be reggel, az emésztésed kikapcsol egész napra. Ha folyamatosan éhesnek érzed magad, két dolgot kell végiggondolnod: mit ettél és mennyit ettél! Ha nem ettél fehérjét reggelire, ebédre falánkságot fogsz érezni. Ha falánkságot érzel, nem sok választásod van…

reggelifeherje2.jpg ()

Még egy fájdalmas dolog arról, ha a reggeliből kihagyod a fehérjét: Ahhoz, hogy elegendőt vigyél be a nap folyamán, olyan 30 grammra van szükséged minden étkezésnél. Ha a reggeliből teljesen kihagyod a fehérjét, nagyon nehéz lesz a kellő mennyiséget bevinned később. A nőknek legalább 80-100 gramm fehérjére van szükségük naponta, azonban ha nagyon aktívan sportolsz, nagyobb mennyiséget kell fogyasztanod.

Ne aggódj, nem kell steaket és tojást enned reggelire, hogy elég fehérjét vigyél be. Megfelelő, ha például sajtot és tojást eszel, esetleg túrót is fogyaszthatsz.

Tartsd észben, hogy a legjobb, ha természetes forrásokból viszed be a fehérjét, nem pedig porból! A legjobb fehérjeforrások az állati eredetű élelmiszerek: csirke, marhahús, pulyka, tojás, tej, sajt, joghurt. Természetesen a növényeknek is lehet magas a fehérjetartalma: bab, magvak, diófélék.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
7 órája 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.