8 fantasztikus érv az édesburgonya mellett

burgonyadiétaédesburgonyaegészségegészségesétkezésfogyásszénhidráttápanyagtápláléktáplálkozás
0 0

Írta:

Az édesburgonya egy ízletes étel, mely tele van előnyökkel. Egy igazi táplálkozási erőház, tele vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Ha nem rajongsz az édesburgonyáért, olvass tovább és a számos fantasztikus tulajdonsága meg fog győzni a fogyasztásáról. Ki tudja, lehet, hogy meg is kedveled, amikor megkóstolod.

1. Az édesburgonya magas antioxidáns tartalmú

Az édesburgonya igazán bőséges az erős antioxidánsokban. A lila édesburgonyában található anthocianin az egyik legjobb antioxidáns. A béta-karotin, mely a narancssárga színt adja, egy másik erős antioxidáns. Az anthocianin gyulladáscsökkentő hatású és segít bizonyos betegségek távol tartásában. Ez az egyik legjobb oka annak, hogy édesburgonyát egyél.

2. Az édesburgonyának magas a mangántartalma

Egy közepes méretű édesburgonya 28%-át adja a napi mangán-szükségletnek. A mangán egy fontos só, mely segíti a test emésztését, és segít energikusnak érezni magad. A mangán segíti a megfelelő anyagok beépülését a szervezetbe, mindamellett fitten és egészségesen tartja a csontjaidat. Az édesburgonya segít megelőzni a mangánhiányt.

3. Az édesburgonya remek béta-karotin forrás

Ahogy már korábban is írtuk, az édesburgonya remek béta-karotin forrás. Egyetlen közepes zöldség több, mint 200 %-át adja a napi szükségletnek. Bizonyára tudod hogy a béta-karotin gazdag A-vitaminban, mely vitamin elengedhetetlen a szem egészségéhez. Ezen kívül természetes módon fokozza az immunműködést.

4. Az édesburgonya tartalmaz quercetint

Az édesburgonya számtalan hasznos tápanyag forrása, ezek közé tartozik a quercetin is. A flavonoidok családjába tartozó quercetin rendkívül egészséges. Segít alacsonyan tartani a koleszterinszintet és gyulladáscsökkentő is. Továbbá egy természetes módja az allergia kezelésének, így segítségére lehet akár a krónikus, akár a szezonális allergiában szenvedőknek.

edesburgonya2.jpg ()

5. Az édesburgonya segít stabilizálni a vércukorszintet

A szénhidrátokat tartalmazó édesburgonya a vércukorszint szintentartásában is segít. Amíg az édesburgonya növeli az adiponektin szintet, módosul az inzulinszint, így a vércukorszint stabilizálódik. Az édesburgonya rostban gazdag, ami azt jelenti, hogy lassítja a glükóz felszabadulását, így segít megerőzni a vércukorszint leesését.

6. Az édesburgonya jó a szívednek

Az édesburgonya fantasztikusan gazdag káliumban és B6-vitaminban – a két elengedhetetlen elemben a szív egészségéért. A kálium a magas vérnyomás kezelésében segít, a B6-vitamin pedig a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében. Amikor édesburgonyát eszel, ezt a két előnyt élvezheted, mely jó a szívednek.

7. Az édesburgonya C-vitaminban gazdag

Amikor C-vitaminban gondolkodunk, mindenképpen a citrusfélék jutnak eszünkbe. Azonban az édesburgonya szintén nagyon magas C-vitaminban. Egy közepes édesburgonya a napi C-vitamin szükséglet 40%-át adja. Ez segíti a tested kollagén felvételét, mely a csontok és ízületek egészségéhez szükséges. Sőt, a stresszkezelésben is segít.

8. Az édesburgonya D-vitaminban gazdag

A D-vitamin fontos az immunrendszer és az általános egészség fenntartásához. Segíti megemelni az energiaszinted, feldobja a hangulatod és egészséges csontokat épít. Szintén jó a fogaidnak, bőrödnek és szívednek. Egyél minél gyakrabban édesburgonyát és élvezd a D-vitamin okozta előnyöket!

Az édesburgonya egy csodálatos étel, mely rengeteg egészségügyi előnnyel rendelkezik. Az étrendedbe beépítve sokkal könnyebb az egészséges étrend kialakítása.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.