5 egészséges étel, ami több káliumot tartalmaz, mint a banán

ásványi anyagbanándiétaétkezésgyümölcskáliumtáplálkozásvitaminzöldség
0 0

Írta:

Igaz is, hogy a banánban sok kálium található, de más friss gyümölcsökben szintén. Olvass tovább, és meglátod, mennyi értékes kálium-forrás van a környezetünkben.

Fehér bab

Egy fél bögre fehér babban 502 mg kálium van. Emellett rostban gazdag, és a koleszterinszintet is csökkenti. A fehér bab tele van ún. izomépítő aminosavakkal, így segíti az alakformálást is.

Édesburgonya/batáta

Nem számít, hogy főtt, sült, pirított, dinsztelt, az édesburgonya kiváló választás. Remek kálium-forrás, 543 mg található egy közepes méretű batátában.

kalium2.jpg ()

Avokádó

Az avokádó tele van egészséges zsírokkal. De azt tudtad, hogy emellett káliumban is gazdag? Egy fél gyümölcs 487 mg káliumot tartalmaz. Nem számít, milyen formában fogyasztod el, nyersen eszed meg, a smoothie-dba teszed, káliummal látod a szervezeted.

Spenót

Nagyon sok ízletes recept alapján tudsz a spenótból csodás ételt készíteni. Ezt az egészséges, vitaminokban és ásványi sókban bővelkedő zöld levelű ételt nem véletlenül erőltették szüleink. A mai plusz érv a spenót mellett: 1 bögre spenót 839 mg káliumot tartalmaz.

Natúr joghurt

Egy kis poharas natúr joghurtban 579 mg kálium van. Ha szeretnéd valamivel feldobni a sima joghurtot, remek választás lehet néhány banánkarika, ezzel is tovább növeled a káliumtartalmat. Arra figyelj, amikor vásárolsz, hogy cukrozatlan/édesítőszer-mentes joghurtot válassz, mert az édesített joghurtok több egészségügyi hátránnyal bírnak, mint előnnyel!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

antioxidánsdiéta

Ezért egyél sok fejes salátát

Írta:
tegnap 0 0

Onnan tudjuk, hogy a telet végre valóban a hátunk mögött tudhatjuk, ha végre üde, zöld, friss fejes saláták sorakoznak a zöldségesstandokon. Nem csak ízlelőbimbóinkat kényeztethetjük vele, de ez a finom, ropogós zöldségféle még az egészségünkre is rendkívül kedvezően hat.