Főoldal > dieta > 5+1 étel, amit rosszul fogyasztunk

5+1 étel, amit rosszul fogyasztunk

diétaétkezésfogyásfőzésgasztrotáplálkozás
0 0

Írta:

Azt hisszük, mindent tudunk a helyes táplálkozásról, hiszen napi 5 adag zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, amelyet kizárólag a termelőktől vásárolunk, és messzire kerüljük a finomított, feldolgozott élelmiszereket.

Azonban sok olyan apró tényező van, amely jelentősen befolyásolja a bevitt tápanyagok felszívódását az adott ételből. Az elkészítési módtól, az adott élelmiszer fajtától, az egyes ételek párosításától, sőt a jótékony baktériumok jelenlététől is függ, hogy az adott növényi táplálékból mennyi tud valójában hasznosulni.

Alma és körte

Hagyd az almát és a körtét megérni! Egy kutatás során kiderült, hogy az érési folyamat közben a klorofill szintje csökken, ezáltal pedig sokkal több aktív antioxidáns marad a gyümölcsökben.

Tea

Ha azt akarod, hogy a tea tápanyagai megfelelően hasznosuljanak, akkor felejtsd el a britek fogyasztási szokását! Számos tanulmány bebizonyította, hogy a teához hozzáadott tej eltávolítja a tea szív- és érrendszerre gyakorolt jótékony hatását. Kedvenced a zöld tea? Adj hozzá pár csepp friss citruslét az édesítők helyett. A C-vitamin ugyanis segíti a zöld tea tápanyagainak felszívódását.

Brokkoli

A brokkoli kétségtelenül az egyik legegészségesebb étel. A káposztafélék családjába tartozik, és az egyik leghatékonyabb rákellenes csodaszer. Azonban az elkészítési módja igen sokféle lehet. Egy 2008-as tanulmány során már kiderült, hogy a párolás az egyetlen módja, hogy teljesen megőrizzük, sőt növeljük a brokkoli rákellenes hatását. A forralás és a sütés pedig a legrosszabb a tápanyagok szempontjából. Nem szereted a párolt brokkoli ízét? Bolondítsd meg fűszerekkel! Egy későbbi tanulmány ugyanis rávilágított, hogy a fűszerek növelik a brokkoli rákellenes hatását.

hibasetel2.jpg ()

Sárgarépa

Télen nincs is jobb egy gőzölgő csirkehúslevesnél. Legközelebb, amikor kedvenc levesed készíted, állj ellen a kísérésnek, és ne darabold fel a répát! A felszeletelt répának nagyobb a felszíne, így több tápanyag tud kiázni belőle. Mosás és hámozás után tedd bele a répát egybe a levesbe. A főzés pedig egyértelműen jobb választás, mint a nyersen való rágcsálás, ugyanis a főtt répából több karotin szabadul fel. 

Fokhagyma

Ne vágd a fokhagymát, hanem törd össze! A kutatások ugyanis kimutatták, hogyha az összetört fokhagymát legalább 10 percig állni hagyjuk a levegőn, mielőtt felhasználnánk, akkor tud felszabadulni belőle az allicin nevű enzim. Az allicin a fokhagyma gyógyításának egyik legfontosabb komponense, csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét. A napi ajánlott adag, amely 4 grammnak felel meg, 1-2 gerezd fokhagymából vihető be.

Salátaöntet

A zsírszegény salátaöntet jó ötletnek tűnik, különösen, ha fogyókúrázunk, de a tápanyagok felszívódása miatt jobb, ha mégis a zsírosabb dresszing mellett tesszük le a voksunkat. Több tanulmány igazolta, hogyha kedvenc zöldjeinket zsírral fogyasztjuk, akkor jóllakottabbak leszünk, és több tápanyagot (főleg luteint, likopint, béta-karotint és zeaxanthint) tud hasznosítani a szervezetünk az egészséges zöldségekből.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
58 perce 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X