Pörgesd fel az anyagcseréd télen is!

anyagcserediétaedzéséletmódváltásfogyásizommetabolizmus
0 0

Írta:

Amikor télen az egész szervezeted egy kicsit lelassul, próbáld ki az alábbi pár tippet, hogy felpörgesd az anyagcseréd.

A legtöbb embernek télen semmi máshoz nincs kedve, csak egy finom forró csokival beburkolózni egy meleg, puha takaró alá, és csak tévét nézni, vagy olvasni valamit. A legidillibb téli programnak ez tűnik, és valóban megtehetjük párszor az évszak folyamán, de ha minden nap tespedsz, az komoly hatással van a kedélyállapotodra. Arról nem is beszélve, hogy a nagy lazítások hatására észrevétlenül kúszhat fel pár kiló. Mutatunk pár ötletet, amivel könnyen felpörgetheted az anyagcseréd.

1. Melegítsd fel a reggelid

Egy tál hideg gabonapehely jó megoldásnak tűnik a fagyos reggeleken, mégis inkább kezd a napod egy tál forró zabkásával. A kutatások szerint a reggelire fogyasztott zabpehely nagyjából 10%-kal fokozza az anyagcserét, és ebben még nincs benne a zabpehely kalóriaégető képessége. Egyetlen bögre zabpehellyel a napi rostszükségleted 13-16%-át fedezni tudod.

2. Menj kirándulni a móka kedvéért

A meglévő edzésterv betartása fontos, de az anyagcsere gyorsabban pörög, ha néha kipróbálsz valami új sportágat. Nyugodtan próbálj ki idénysportokat és élvezd a havas tájat kirándulás közben, menj el korcsolyázni a barátokkal, egy családi síelés ellen pedig igazán semmilyen kifogásod sem lehet.

3. Igyál eleget

Csak azért, mert nem +35° van árnyékban, oda kell figyelned a megfelelő hidratáltságra. Az ajánlott folyadékmennyiség télen is 2 liter körül mozog, ezt akkor is érdemes tartani, ha nem érzed magad szomjasnak. Persze a levesek és meleg tea is beletartozik a folyadékmennyiségbe, ezeket is fogyaszd nyugodtan.

4. Készíts házi kelkáposzta chipset

Magas rost- és alacsony kalóriatartalom, a kelkáposzta tökéletes szezonális zöldség, ami segít fenntartani a diétád akkor is, ha valami rágcsálnivalóra ácsingózol. A napi C-vitamin szükségleted 90%-át fedezni tudod egy bögre kelkáposzta chips elrágcsálásával. A C-vitamin nagyon fontos a gyors anyagcseréhez, a kutatások szerint az alacsony bevitel jelentősen csökkenti az anyagcsere sebességét.

5. Fogyassz halolajat

A halolaj kedélyfokozó hatása jól ismert manapság. Az omega-3 zsírsavak segítenek leküzdeni a szezonális affektív zavart, vagyis az évszakokhoz kötődő depressziót. Azon kívül, hogy kiránt a téli depresszióból, friss kutatások szerint a hajolaj kapszula az anyagcserédet is felpörgeti, mert serkenti a zsírok oxidációját.

6. Tekerj egyet a teremben

Amikor beköszönt a korai sötét és a hideg nem sokaknak van kedve elindulni délután szabadtéren mozogni. Arról nem is beszélve, hogy ha például a kerékpár szerelmese vagy, a szabadtéri biciklizés veszélyes is lehet. Ilyenkor érdemes valami olyan sportágat keresni, ami bent, a teremben is űzhető. Remek választás egy pörgős spinning óra, ahol 40 perc alatt akár 500 kalóriát is elégethetsz. Így hódolhatsz a szenvedélyednek, a hidegbe se kell kimenned és egy igazán hatékony edzést is magad mögött tudhat.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétafogyás

Műanyag ételek: ezeket soha ne edd!

Írta:
2 napja 0 0

A kész, félkész, porból készült ételekről már tudjuk, mennyire egészségtelenek, hiszen természetes összetevőket alig tartalmaznak. De van néhány olyan élelmiszer, amelyekről nem is gondolnánk, hogy valójában műanyagok, és semmi közük ahhoz, amit mi valójában fogyasztani szeretnénk.