Pörgesd fel az anyagcseréd télen is!

anyagcserediétaedzéséletmódváltásfogyásizommetabolizmus
0 0

Írta:

Amikor télen az egész szervezeted egy kicsit lelassul, próbáld ki az alábbi pár tippet, hogy felpörgesd az anyagcseréd.

A legtöbb embernek télen semmi máshoz nincs kedve, csak egy finom forró csokival beburkolózni egy meleg, puha takaró alá, és csak tévét nézni, vagy olvasni valamit. A legidillibb téli programnak ez tűnik, és valóban megtehetjük párszor az évszak folyamán, de ha minden nap tespedsz, az komoly hatással van a kedélyállapotodra. Arról nem is beszélve, hogy a nagy lazítások hatására észrevétlenül kúszhat fel pár kiló. Mutatunk pár ötletet, amivel könnyen felpörgetheted az anyagcseréd.

1. Melegítsd fel a reggelid

Egy tál hideg gabonapehely jó megoldásnak tűnik a fagyos reggeleken, mégis inkább kezd a napod egy tál forró zabkásával. A kutatások szerint a reggelire fogyasztott zabpehely nagyjából 10%-kal fokozza az anyagcserét, és ebben még nincs benne a zabpehely kalóriaégető képessége. Egyetlen bögre zabpehellyel a napi rostszükségleted 13-16%-át fedezni tudod.

2. Menj kirándulni a móka kedvéért

A meglévő edzésterv betartása fontos, de az anyagcsere gyorsabban pörög, ha néha kipróbálsz valami új sportágat. Nyugodtan próbálj ki idénysportokat és élvezd a havas tájat kirándulás közben, menj el korcsolyázni a barátokkal, egy családi síelés ellen pedig igazán semmilyen kifogásod sem lehet.

3. Igyál eleget

Csak azért, mert nem +35° van árnyékban, oda kell figyelned a megfelelő hidratáltságra. Az ajánlott folyadékmennyiség télen is 2 liter körül mozog, ezt akkor is érdemes tartani, ha nem érzed magad szomjasnak. Persze a levesek és meleg tea is beletartozik a folyadékmennyiségbe, ezeket is fogyaszd nyugodtan.

4. Készíts házi kelkáposzta chipset

Magas rost- és alacsony kalóriatartalom, a kelkáposzta tökéletes szezonális zöldség, ami segít fenntartani a diétád akkor is, ha valami rágcsálnivalóra ácsingózol. A napi C-vitamin szükségleted 90%-át fedezni tudod egy bögre kelkáposzta chips elrágcsálásával. A C-vitamin nagyon fontos a gyors anyagcseréhez, a kutatások szerint az alacsony bevitel jelentősen csökkenti az anyagcsere sebességét.

5. Fogyassz halolajat

A halolaj kedélyfokozó hatása jól ismert manapság. Az omega-3 zsírsavak segítenek leküzdeni a szezonális affektív zavart, vagyis az évszakokhoz kötődő depressziót. Azon kívül, hogy kiránt a téli depresszióból, friss kutatások szerint a hajolaj kapszula az anyagcserédet is felpörgeti, mert serkenti a zsírok oxidációját.

6. Tekerj egyet a teremben

Amikor beköszönt a korai sötét és a hideg nem sokaknak van kedve elindulni délután szabadtéren mozogni. Arról nem is beszélve, hogy ha például a kerékpár szerelmese vagy, a szabadtéri biciklizés veszélyes is lehet. Ilyenkor érdemes valami olyan sportágat keresni, ami bent, a teremben is űzhető. Remek választás egy pörgős spinning óra, ahol 40 perc alatt akár 500 kalóriát is elégethetsz. Így hódolhatsz a szenvedélyednek, a hidegbe se kell kimenned és egy igazán hatékony edzést is magad mögött tudhat.

Fotó: 123RF

izom.lap.hu

További cikkeink a témában

csirkeszárnydiéta

Soha többé ne fogyaszd ezeket!

Írta:
tegnap 0 0

Vannak olyan ételek, amikről mindenkinek nyilvánvaló, hogy egészségtelenek. Van azonban rengeteg olyan élelmiszer a boltok polcain, amelyről laikusként meg sem tudjuk állapítani, hogy egészségtelenek-e, csak a bennfentesek vannak tisztában az összetevők hosszú felsorolásában rejlő csapdákkal.