Ezek 2017 legrosszabb fitnesz fogadalmai

edzéséletmódváltásfitneszfogadalomfogyásmozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Nálad sem telhet el a szilveszter fogadalmak nélkül? Mindent bele, de azért vigyázz, mibe fogsz bele! Ha jót akarsz magadnak, a következő ígéreteket inkább hagyd ki az listádról!

Egy kutatás nemrég bebizonyította, hogy az emberek 92%-a még februárig sem tudja betartani a fogadalmát – főként, ha az a mozgáshoz kapcsolódik. Hogy neked ne legyenek ilyen kudarcélményeid, inkább kíméld meg magad a következő egészségromboló (és tarthatatlan) fogadalmaktól!

1. Edzés minden nap

Ezzel inkább csak ártasz magadnak! Sem szuperhős, sem profi sportoló nem vagy, és még a legjobb minőségű proteinshake sem tud versenyezni a tested teherbírásával! Lehet, hogy 1-2 hétig minden egyes nap fogsz tudni edzeni, de olyan mértékben le lesz gyengülve az immunrendszered, hogy könnyen belekeveredhetsz egy kis náthába vagy influenzába – utána pedig annyira „ki leszel égve”, hogy nem lesz kedved sportolni.  És akkor az izmaid túlterheltségéről még nem is beszéltünk!

Wellness-tipp: Ha heti 2-3 alkalommal legalább 40 percet tudsz fordítani a mozgásra, már szuper vagy! Ha pedig az edzettségi szinted még nem profi, sétálj minden nap legalább fél órát – már az is sokat számít!

2. Az egészségtelen ételek és italok teljes mellőzése

Hacsak nem orvosi utasításba adott, ne mondj le a csokiról, a hamburgerről, a krémes sütikről és a szénsavas üdítőkről – csak csökkentesd az adagodat! Az Illinois-i Egyetem doktorai szerint minél tovább mellőzünk valamit, annál inkább kívánjuk; ami hamar jojó effektushoz és pluszkilókhoz vezethet. A lényeg, hogy mindenből a lehető legegészségesebb (például bio) változatot fogyaszd, és azt is csak mértékkel. Így nem lesz gondod a kilókkal!

35753749 - attractive fit woman exercising in studio with copyspace. image of healthy young female athlete doing fitness workout against grey background.

3. Egy szigorú fogyókúra betartása

Az étrend drasztikus megváltoztatása még nagyobb problémákhoz vezethet, mintha mindennap edzenél: felborulhat a hormonháztartásod, az immunrendszered legyengül, kevesebb energiád lesz és az állandó éhezés, önsanyargatás a kedvednek sem fog jót tenni, sőt! A kemény fogyókúra depresszióhoz is vezethet. A drasztikus fogyókúra helyett próbálj meg apró lépésekben egyre egészségesebben enni és a mozgást is fokozatosan vezesd be az életedbe! Ha nem látod az eredményt pár hét alatt ne aggódj, nyárra kirobbanó formában leszel!

4. A trendek megszállott követése

Pár éve a citromos víz kortyolgatása volt nagy divat, idén a chia mag és a „mindenmentes” táplálkozás volt az őrület, ám ezek a trendek úgy mennek, ahogy jöttek. Egészségtelen az étkezési trendeket hosszú távon követni, ráadásul az emberi szervezet sem képes őket tolerálni – egy idő után bizony rosszul fognak esni. Ha kísérletezős alkat vagy, bátran vágj bele az újdonságok kipróbálásba, de ne csüggedj, ha nem neked valók. A pénztárcabarát brokkoli szinte az összes egzotikus zöldség-gyümölcs jótékony hatásait veri, ezért pedig csak a közértbe kell lemenned – nem kell drága pénzekért megrendelned egy gourmet boltban.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

Ettől olyan szuper zöldség a retek

Írta:
tegnap 0 0

Sokak által a tavasz legjobban várt zöldsége a retek. Meg is éri várni rá, mert fontos vitaminforrás, ami a téli időszak elmúlásával különösen pótlásra szorul. Számos fajtáját ismerheted: a hónapos, a nyári, az őszi, a téli, a piros, a fehér, vagy a fekete. A lényeg, hogy rendszeresen edd!