6 tipp a tökéletes szénhidrátcsökkentésért

diétaéletmódváltásétkezésfogyáshízásszénhidráttáplálkozás
0 0

Írta:

A szénhidrátokat figyelni és a felesleges bevitelt elkerülni sokkal egyszerűbb, mint hinnéd!

Ha az étrended átalakítod és megszabadulsz a cukroktól, azt tapasztalod majd, hogy csökken az étvágyad, az ízérzékelésed pedig fokozódik. Ez különösen igaz az édességekre, vagyis sokkal kifinomultabban és nagyobb élvezettel fogod őket fogyasztani. Ez persze azt is jelenti, hogy amit előtte édesnek éreztél, most émelyítő lesz. Ez azt jelenti, hogy az édességfogyasztásod biztosan csökkenni fog, de az is lehet, hogy teljes egészében eltűnik. Mit is kell tenned annak érdekében, hogy az édességek utáni sóvárgásod csökkenjen? Megmutatjuk!

1. Figyelj a gyümölcsökre

Ha komolyan akarod venni a dolgot, akkor a gyümölcsökre is érdemes odafigyelned, mert bár tele vannak sok értékes vitaminnal és tápanyaggal, a cukortartalmuk is elég magas. Étkezésenként próbáld meg 15 grammra korlátozni a bevitt szénhidrátok mennyiségét. A gyümölcsök listája a legjobbtól a legrosszabbig: bogyós gyümölcsök, citrusfélék, alma, nektarin, őszibarack, dinnye.

2. Nincsenek gyümölcslevek

Igen, nincsenek! Jó, ha mindenképpen fogyasztanod kell ilyesmit (például gránátalma levet az egészségi hatásai miatt), akkor válaszd a 100%-os leveket, de így is próbáld meg visszafogni őket. Törekedj rá, hogy 1 decinél ne fogyassz egyszerre többet emésztési ciklusonként (ez egyénileg változó, de a legtöbb embernél étkezésenként új emésztési ciklus kezdődik). A gyümölcslevekre ugyanazért kell odafigyelni, amiért a gyümölcsökre, a magas cukortartalom miatt.

3. A tejtermékekkel is óvatosan

Ne fogyassz többet naponta egy adagnál tejből, túróból és cukrozatlan joghurtból (zsírosból). Emlékezz, a zsír nem ellenség! A baj nem a zsírral van, hanem a tejcukorral. A legkevésbé problémás tejtermék a sajt, mert a gyártás során csökken a benne lévő laktóz.

4. Hüvelyeseket, babot, borsót, édesburgonyát, yamgyökeret csak mértékkel

A fenti ételeknél a szénhidrátszámolás és a vércukor szint tesztelése igazán hasznos. Az azonban általánosságban elmondható róluk, hogy negyed csészénél nem érdemes többet fogyasztani belőlük 4-6 óránként (vagyis egy emésztési perióduson belül). De teljesen ne mondj le a fenti zöldségekről, mert nagyon jó hatással vannak a bélflórára és rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak.

5. Néha belefér egy kevés étcsoki

Igen, az étcsokoládénak rengeteg egészségi előnye van, ha megfelelőt választasz. Olyan terméket válassz, ami legalább 70-85%-os kakaótartalmú, és ebből is mértéket kell tartanod. Próbáld meg a napi bevitelt 40 grammra korlátozni.

6. Csak cukormenteset ne

Kerüld a szorbittal, mannittal, laktitollal vagy maltittal édesített termékeket, mivel puffadást és hasmenést okoznak az ilyen termékek.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában