10 tuti tipp a tökéletes, zsírmentes alakért

alakformálásdiétaéletmódváltásfogyásfogyókúrazsírégetés
0 0

Írta:

Idén még ragyogóbb formádat akarod hozni, mint tavaly? A következő apró, de hatásos trükkökkel (meg persze a szuper eredményekkel) garantáltad meg leszel elégedve!

1. Énekeld ki magad!

A zenés edzések nemcsak hihetetlenül jó hangulatot teremtenek, de a feszültséget is segítenek levezetni! Külön jó hír, ha van egy kedvenc, motiváló zenéd, amire szuperül tudsz futni vagy levezetni – ha nincs, keress egyet! A népszerű edzőszámok között szerepel például Pitbull & Kesha – Timber, Macklemore & Ryan Lewis – Cant Hold Us, David Guetta – Play Hard, Calvin Harris – Summer, Sia – Chandelier vagy a nagy klasszikus, a Survivor – Eye of Tiger című száma!

2. Pihenj rá az izomlázra!

Túledzetted magad és alig tudsz lábra állni? A nagy izomláz a testmozgás után 2-3 órával jön ki, az „enyhébb” változatok sokszor csak 48-72 órával mutatkoznak meg. Ne eddz rá! A 100%-os paradicsomlé kortyolgatása, a kávézaccos testradír, az étcsoki és a grapefruit falatozása, meg persze a jó öreg koffein a barátaid lehetnek ebben az izomlázas pár napban.

3. Felejtsd el a BMI-t!

A derék-csípő arányosság a mérleg nyelve nem sokat nyom a latban: a kutatások inkább a testzsírszázalékot mérő BIA kalkulátorokat használják, ami egységes képet ad a testedről! Itt könnyen kiszámolhatod a saját BIA indexedet! A következő táblázat alapján Te is könnyen eldöntheted, hogy az egészséges, a túlsúlyos vagy a sovány kategóriába tartozol-e.

Kor Sovány Egészséges Túlsúlyos Elhízott
20-40 21% alatt 21-33% 33-39% 39% felett
41-60 23% alatt 23-34% 34-40% 40% felett

4. Egyél az edzés után!

Egy friss tanulmány kimutatta, hogy az emberek jelentős hányada nem tudja, hogy fehérjét vagy szénhidrátot fogyasszanak edzés után. A válasz a következő: mindkettőre szükséged van az energia és az ásványi anyagok megfelelő pótlásához! A legmegfelelőbb arány, ha 2:3 arányban eszel proteint és szénhidrátokat a kemény kondizás után.

5. Ugrálj!

A nők csontjai átlagosan 35 éves korban kezdenek el gyengülni – de ne a szülinapi tortád gyertyáin rágódj, hanem a megelőzésen! Az ugrálós edzések (úgy, mint az aerobic, a kangoo jump, az ugrókötelezés és a trambulinozás) nagyban segítenek a csontok erősségének javításában és a gerincbántalmak megelőzésében is.

44194901 - overhead view of smiling female working out at the gym. muscular young woman lying on exercise mat with her hands behind head doing stomach exercises.

6. Egyél burgonyát!

Ha nem a gyorséttermekből (vagy a mélyhűtőből) veszed a sült krumplit, a burgonya igenis jótékony lehet a szervezetednek! Tele van C vitaminnal, káliummal, sok energiával és rosttal, és persze, fehérjével – tehát tökéletes társad lesz egy hosszú és kimerítő nap folyamán. Ne hagyd, hogy lebeszéljenek róla a fogyókúrázós barátnőid!

7. Eddz reggel!

Több jótékony hatása is van a reggeli edzésnek, a legmeggyőzőbb mégis az, hogy feltölt energiával – nem kifáraszt, mint a nap végi kondizás! Ha mégsem tudod magad rászánni a reggeli mozgásra, arra figyelj, hogy a lefekvés előtt legalább 3 órával már ne mozogj semmi komolyat! Negatív irányba befolyásolja az alvásodat, felpörgeti a tested és adrenalinnal is tele leszel, ami megnehezíti az éjjeli pihenés és regenerálódást.

8. Sprintelj sokat!

Az új kutatások szerint 2 és fél perc intenzív sprintelés 200 kalóriától szabadít meg – nem viccelünk! A kemény intenzitású edzések legnagyobb előnye, hogy kevés ideig kell csinálni őket, viszont ugyanannyit (sőt, még többet is) érnek, mintha 1-2 óráig „megszakadnál” az edzőteremben! A bemelegítésre és a levezető nyújtásra viszont mindig szánj elegendő időt!

9. Sózd meg az ételt!

Hacsak ki nem állhatod, mindenképpen sózd el kicsit az ételt – főleg, ha sportversenyre készülsz! Egy kis plusz só tovább fenntartja a testes ásványi anyagtartalmát, tovább hidratált és kevésbé leszel izzadékony, szomjas a sportolás közben.

10. Mindig egyél levest!

Hiába eszel csak főételt, a kutatások mégis azt bizonyítják, hogy ha levest ÉS főételt is eszel, vékonyabb maradsz. A leves 70%-a víz, a többi általában zöldség, fűszerek, valamint egy kis hús – nincs bennük sok kalória, viszont eltelítenek. A főételt biztosan nem fogod tudni teljesen elfogyasztani, ha levest is eszel hozzá, ám ha kihagyod, hamarabb fájni fog a fogad egy kis nyalánkság után!


További cikkeink a témában

antioxidánsdiéta

Ezért egyél sok fejes salátát

Írta:
tegnap 0 0

Onnan tudjuk, hogy a telet végre valóban a hátunk mögött tudhatjuk, ha végre üde, zöld, friss fejes saláták sorakoznak a zöldségesstandokon. Nem csak ízlelőbimbóinkat kényeztethetjük vele, de ez a finom, ropogós zöldségféle még az egészségünkre is rendkívül kedvezően hat.