Le a pocakkal!

diétaétkezésfehérjefogyásgasztrohashasi zsírlaposlapos hasszénhidráttápanyagtáplálkozászsírzsírégetés
0 0

Írta:

Vágysz a lapos, izmos, feszes hasra, sportolsz és egészségesen étkezel, de valamiért mégsem tűnik el az a fránya zsírpárna a pocakodról? A következő ételek fogyasztásával hozzájárulhatsz a felesleg eltüntetéséhez!

Vágysz a lapos, izmos, feszes hasra, sportolsz és egészségesen étkezel, de valamiért mégsem tűnik el az a fránya zsírpárna a pocakodról? A következő ételek fogyasztásával hozzájárulhatsz a felesleg eltüntetéséhez!

A tökéletes has elérése nem álom, de sajnos nem is könnyű – ahhoz, hogy olyan hasad legyen, amilyenre vágysz, dolgozni kell, és nagyon odafigyelni a táplálkozásra is, hiszen hiába nyomod a felüléseket, hiába kardiózol, ha amúgy össze-vissza eszel mindenfélét.

Az étkezés az egyik alappillére a “haslaposításnak”, csak úgy érhetsz el eredményeket, ha a rendszeres mozgás és hasizomerősítés mellett fokozottan odafigyelsz az elfogyasztott fogások cukor- és szénhidráttartalmára. A pocak legfőbb ellenségei ugyanis az egyszerű szénhidrátok, ezen belül is a cukor. Természetesen a szervezet megfelelő működéséhez kellenek a szénhidrátok, ezért nem kell őket megvonni magadtól, de nagyon fontos, hogy az elfogyasztott ételek összetett, “jó” szénhidrátokat tartalmazzanak: ezek a lassan felszívódó, hosszan energiát adó szénhidrátok segítenek az edzések során is, amelyeket a lapos has érdekében ajánlott végezni.

Zabkása

A reggeli a nap egyik legfontosabb étkezése, amelyet nem érdemes kihagyni: energiával látja el a tested, beindítja az anyagcseréd, szabályozza a vércukorszintet. Remek választás reggelire a könnyen és gyorsan elkészíthető zabkása. Alapja, a zab lassan felszívódó, hosszan energetizáló szénhidrátokban gazdag, emellett rostokat is bőven tartalmaz, amely segíti az emésztést. Az egyszerű zabkását feldobhatod gyümölcsökkel, például banánnal, málnával, eperrel, barackkal, almával, amelyek szintén további jó szénhidrátokat és rostokat tartalmaznak. Így a reggelid tápláló és energiadús, amellyel könnyedén kibírod ebédig anélkül, hogy farkaséhes lennél és nassolni vágynál.

laposhas2.jpg ()

Áfonya

Kutatások kimutatták, hogy az áfonyában bővelkedő étrend segítségével csökkenteni lehet a hasra rakódott zsírréteg nagyságát. Az áfonya gazdag antioxidánsokban és vitaminokban, jó választás, ha valamilyen turmixot készítesz belőle, de a müzlid, a zabkásád is feldobhatod egy-egy adag kék bogyóval.

Mandula

Ez a finom olajos mag sok egyszeresen telített zsírt tartalmaz, amely segít a hasi zsírpárnák eltüntetésében. A telítetlen zsírok, a növényi fehérje és a rost jótékonyan hatnak a szervezet működésére, és a mandula rágcsálása segíthet megszüntetni az édességek utáni sóvárgást is.

Lazac

Ez a finom halféle rengeteg sovány fehérjét tartalmaz, amely segít az izomtömeg  növelésében és az anyagcsere fokozásában, valamint omega-3 zsírsavak is bőven találhatók benne, amelyek segítenek a hormonszint szabályozásában és csökkentik a testben lévő gyulladások mértékét.

Zöld leveles növények

A zöld zöldségek, mint a római vagy arugula saláta, a spenót, vagy a kelkáposzta nem csak tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, de alacsony a kalóriatartalmuk és nagy mennyiségű rostot tartalmaznak, amelyek megakadályozzák a has puffadását – ezzel máris hozzájárultak a laposabb pocakhoz. Fogyaszd őket salátaként a főétkezés mellé!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában