9 tuti diétás tipp az ünnepekre

desszertétkezésfehérjefogyáskarácsonyproteinszénhidrátünnepzsírégetés
0 0

Írta:

Nyugodtan fogadd el a csábító vacsorameghívást, de mondj nemet a plusz kilókra!

Kezdd levessel

A kutatások szerint, akik levessel kezdik az étkezést, átlagosan 20%-kal kevesebbet esznek, mint akik kihagyják ezt az első fogást. Ha teheted, a csirkés zöldséglevesből kérj egy tányérral. Kerüld azonban a tejszínes alapúakat, mert ezek akár 250 kalóriával is többet tartalmazhatnak.

A sajttálról válaszd a lightot

Csábító a sajttál, de félted az alakodat? A lágy kecskesajt, a fetasajt és a mozzarella sajt adagonként 76 kalóriát, és csupán 6 gramm zsírt tartalmaz. Ez nagyjából 26%-kal kevesebb, mintha cheddar, trappista vagy kékpenészes sajtot ennél.

Vidd a saját egészséges fogásod

Nyugi, nem arra gondoltunk, hogy egy műanyag dobozba porciózd ki az adagod, vidd magaddal, és azt edd az este folyamán. Kedveskedj a házigazdának egy nagy tál egészséges étellel, aminek a többi vendég is garantáltan örülni fog. Használj hozzá sovány szárnyast, és minél több zöldséget. Egy fenyőmaggal megszórt rakott csirkemellel biztosan sikert aratsz.

Vedd le a hús bőrét

A sült húsos fogások magas fehérjetartalmuk miatt szinte bármilyen diétába beilleszthetőek. Egyél minél több pulykát vagy csirkét, természetesen szénhidrátdús köret nélkül, de távolítsd el a bőrét. Evvel az egyszerű trükkel 40 kalóriának és 5 gramm zsírnak mondhatsz búcsút.

49027690 - three christmas tree shape sandwiches with cucumber slices and white cheese for festive breakfast

Élvezd az étel illatát

Jó hírünk van, a kutatások szerint már az ételek illata is telít. Ne ess rögtön neki az ünnepi fogásoknak, élvezd ki a mennyi illatokat. A falatok között pedig ne felejts szünetet tartani, hogy a gyomrodnak legyen ideje feldolgozni az elfogyasztott finomságot.

Legyen nálad borítéktáska

Azt hitted, a clutch csupán divatkellék, ami feldobja az elegáns szettedet? Kedvenc táskáddal rengeteg kalóriát is spórolhatsz, mivel remekül lefoglalja a kezed. Svédasztalos vacsorára vagy hivatalos, és nem bírsz ellenállni az állandó falatozásnak? Ragadj a másik kezedbe egy száraz vörösbort, hogy megakadályozd az egész estés evészetet. Nincs ennél ravaszabb, és jobb diétás tipp.

Kerüld a tojáslikőrt

A krémes és édes tojáslikőr tejszínből, tojássárgájából, rumból és rengeteg cukorból készül. Bár az egyik legcsábítóbb ünnepi itóka, sajnos egy kis pohárnyi 343 kalóriát és 19 gramm zsírt tartalmaz. Hihetetlen, de még egy bögre forró csokival is jobban jársz, evvel nagyjából a kalóriák felét megspórolhatod, viszont antioxidánst és kalciumot vihetsz be a szervezetedbe.

Limitáld az alkoholfogyasztást

A tojáslikőrön kívül is azt ajánljuk, hogy az este folyamán ragaszkodj csupán egyetlen pohár alkoholhoz. Az alkoholos italok ugyanis növelik az étvágyat, becsiccsentve pedig az étkezésben is nehezebb kontrollt tartani. Kerüld az akár 500-700 kalóriát is tartalmazó koktélokat, igyál inkább egy pohár száraz bort (120 kalória) vagy pezsgőt (91 kalória).

Válaszd meg okosan a desszertet

El kell, hogy keserítsünk, valószínűleg a házgazda nem proteines, szénhidrátmentes sütivel készül. Kerüld a vajas, zsíros hatalmas szeleteket, rágcsálj el egy 79 kalóriás mézeskalácsot, vagy egy 100 kalóriás sült sütőtök szeletet. Meglátod, ez éppen elég, hogy kielégítsd az édesség utáni igényedet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában