Reggelizz tojást, megmondjuk miért!

ételreceptreggelitojás
0 0

Írta:

A tojás a tökéletes reggeli, és jó hír, hogy már a koleszterinszintedért sem kell aggódnod!

Még jobb hír, hogy a tojás tartalmaz olyan tápanyagokat, amelyek segítenek megakadályozni néhány súlyos betegség kialakulását.

Két antioxidáns, a lutein és a zeaxantin nagy mennyiségben megtalálható a brokkoliban, a spenótban, és a tojásban, ezek pedig jelentősen csökkentik a szürkehályog kialakulásának kockázatát, ami a vakság vezető oka világszerte. A tojás tartalmazza ezeket az értékes vegyi anyagokat “biológiai” formában, ami azt jelenti, hogy a szervezetünk több antioxidánst képes hasznosítani a tojásból, mint a zöldségekből.

Már egy tojás is magában rejti a napi K-vitamin szükségletünk 31 százalékát, ami ugyanolyan fontos a csontok egészségének megőrzése végett, mint a kalcium és a D-vitamin. A terhes nőknek különösen ajánlott az omlett, mivel a tojás kolinban gazdag, ez a tápanyag pedig elengedhetetlenül szükséges a magzat egészséges fejlődéséhez, különösen a terhesség középső szakaszában.

A tojás mindössze 70 kalóriát tartalmaz, és egy darab 20 alapvető tápanyagot, értékes zsírban oldódó vitaminokat, és kiváló minőségű fehérjét rejt magában, ami fontos az alacsony energiatartalmú, vagy a vegetáriánus diéták esetében. Mindezeket figyelembe véve, itt az ideje, hogy beiktassuk a tojásos ételeket az étrendünkbe!

tojascikk.jpg ()

Firenzei tojás

Tegyél két szelet teljes kiőrlésű kenyér közé mézes mustárt, a tetejére pedig friss spenótleveleket. Forralj fel két csésze vizet és egy teáskanál fehér ecetet. Verd fel a tojást egy kis csészébe, majd rakd a forrásban lévő vízbe, főzd 3-5 percig, és szolgáld fel a buggyantott tojást a tetején spenóttal.

Francia pirítós

Mártogass két szelet teljes kiőrlésű kenyeret egy tojásból, negyed csésze zsírszegény tejből, és fél teáskanál őrölt fahéjból álló keverékbe. Pirítsd meg mindkét oldalát egy forró, tapadásmentes serpenyőben, és tálald juharsziruppal!

Monte Cristo szendvicsek

Márts bele 2 szelet teljes kiőrlésű kenyeret egy tojásból, sóból és borsból álló keverékbe, tegyél a tetejére egy szelet sovány sonkát, csökkentett zsírtartalmú sajtot, és római salátát, majd rakd rá a második szelet kenyeret, és főzd egy tapadásmentes, forró serpenyőben, ameddig a tojás megfő, és a sajt megolvad.

Reggeli Quesadilla

Habverővel keverj össze 2 tojást, 2 evőkanál felkockázott hagymát, paradicsomot, zöldpaprikát, és felaprított csökkentett zsírtartalmú sajtot. Főzd tapadásmentes, forró serpenyőben, ameddig el nem készül, majd kanalazd két teljes kiőrlésű lisztből készült tortilla közé. Majd süsd meg tepsiben 10 perc alatt, 350 fokon.

Ínycsiklandó habarás

Verd fel a tojásokat, és keverd össze ezek közül azzal, amivel szeretnéd, még főzés előtt: maradék krumplipürével, füstölt pulykamellel és alacsony zsírtartalmú sajttal, sült piros paprikával, sovány mozzarellával és bazsalikommal, szeletelt sárgarépával és kaporral, gorgonzolával és apróra vágott spenóttal, gombával és gyöngyhagymával, brokkolival és csökkentett zsírtartalmú cheddar sajttal.


További cikkeink a témában