13 tipp, hogy egész nap csodásan érezd magad

alvásboldogságegészségenergiaközérzet
0 0

Írta:

Mindenkinek megvan a maga elképzelése és definíciója egy csodálatos napról. Lehet ez egy tengerparti pihenés, egy elegáns étteremben eltöltött randi vagy kényeztetés egy szépségszalonban. Most egy egészen másfajta nappal lepünk meg téged, egy olyannal, amely ápolja a külső és a belső szépséged.

Ne feledd: egy nagyszerű napnak nem kell feltétlenül elrugaszkodnia a realitástól, lehet bármelyik hétköznap. Iktasd be az alábbi tippeket a mindennapjaidba, hogy rutinszerűen olyan szokásokat vegyél fel, amelyek megszépítik a napjaidat, ahelyett, hogy küzdelemnek fognád fel őket.

6:00 Kelj fel az ébresztőóra csörgése előtt!

Igazítsd az ébredési időt úgy, hogy meglegyen a napi 7-8 óra alvás, mert ennyi időre van szüksége a szervezetnek az újratöltődéshez. Ezalatt stimulálja a növekedési hormont, amely olyan hatású, akár egy méregdrága ampulla. Amikor felébredsz, tudatosítsd a légzésed, és készülj fel lélekben az előtted álló napra. Legyen célod, amely értékessé teszi az aktuális napot!

6:20 Jöhet a reggeli szépségápolás!

Tussolj le aromás tusfürdővel, és mosd meg a hajad! Tisztítsd meg az arcod bőrtökéletesítő micellás vízzel, amely értékes vitaminokat és antioxidánsokat is tartalmaz. Az erős tavaszi napsugarak miatt használj fényvédős nappali arckrémet. 

7:00 Ne hagyd ki a reggelit!

Nem indulhat jól a napod anyagcsere beindító és tápláló reggeli nélkül. A nap első étkezése álljon teljes kiőrlésű gabonákból, egészséges telítetlen zsírokból, friss gyümölcsökből és persze sok fehérjéből. Tökéletes választás a tojásfehérjéből készült omlett sok zöldséggel és teljes kiőrlésű pirítóssal vagy a görög joghurt zabpehellyel és gyümölcsökkel. 

7:20 Vedd be a vitamint!

Reggeli közben vagy után vedd be a napi multivitamin adagod felét egy nagy pohár vízzel. Így egészségtudatosan indul a napod, és ellátod a szervezeted a szükséges vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

7:30 Iktass be egy kis testmozgást!

Ha még nem kell rohannod a munkahelyedre, végezz el otthon egy mini köredzést, vagy munka előtt ugorj be a fitneszterembe. Ha erre idő hiányában nincs lehetőséged, sétálj le 1-2 megállót vagy vidd a közeli óvodába gyalog a gyerekeket.

9:00 Mosolyogj!

Figyelj rá, hogy mindenkit egy szívből jövő mosollyal üdvözölj, akivel találkozol, vagy akivel beszélsz. Tedd széppé a saját és a mások napját is. Tudatosan építsd az emberi kapcsolatokat.

10:00 Tízóraizz!

Hogy ne teljen el sok idő a reggeli és az ebéd között, iktass be egy köztes étkezést. Egyél meg egy almát pár szem mandulával vagy dióval, majd igyál meg egy csésze zöld teát a második kávé helyett. Nemcsak élénkítő hatása van, de az anyagcserét is felpörgeti.

office2.jpg ()

12:30 Tarts ebédszünetet!

Szakítsd meg a munkát egy tápláló ebéddel. Jó választás levessel kezdeni, mert hamarabb jóllaksz és kalóriát spórolhatsz meg vele a második fogásnál. Másodiknak egyél csirkemellet vagy halat párolt zöldséggel vagy salátával. Egyél lassan és nyugodtan, akkor is, ha tudod, hogy zsúfolt lesz a délutánod.

15:00 Fedezd fel a zöldet!

Ha úgy érzed, nem bírsz tovább koncentrálni, menj ki az irodából és szívj egy kis friss levegőt 5-10 percig. A karodat és az arcodat érő nap a D-vitamin termeléshez is épp elegendő. Ha nem teheted meg, hogy kimozdulj a szabadba, nézz körül az irodában és fedezd fel a körülötted levő zöldet. Az élő dolgok gyógyítanak, nyugtatnak és erőt adnak.

17:00 Irány az edzőterem!

Mielőtt kimaradna az esti testmozgás, munka után vedd az irányt rögtön a fitneszterem felé! Mindig változtass kicsit az elvégzett gyakorlatokon, hogy új kihívást adj a testednek.

18:00 Vacsorázz!

Akkor se hagyd ki a vacsorát, ha épp fogyókúrázol, csak figyelj oda arra, mit eszel. Töltsd meg a tányérod felét zöldséggel, a másik felére pedig rakj sovány fehérjét. Sose told a nap utolsó étkezését későre, mert zavarja a nyugodt alvást.

20:00 Relaxálj, de ne teljesen!

Ez az esti időpont remek arra, hogy a hobbidnak szenteld. Kapcsolódj ki, de még maradj aktív.

22:00 Nyomás aludni!

Bár a rengeteg napi teendő mellett egyre inkább kitoljuk a lefekvés idejét, mégis próbálj meg este 10-kor már ágyban lenni, hiszen az éjfél előtti alvás a leghasznosabb a szervezet számára. Lefekvéskor ne pörögjön az agyad a másnapi teendőkön, légy hálás a mai napért.

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

csirkeszárnydiéta

Soha többé ne fogyaszd ezeket!

Írta:
tegnap 0 0

Vannak olyan ételek, amikről mindenkinek nyilvánvaló, hogy egészségtelenek. Van azonban rengeteg olyan élelmiszer a boltok polcain, amelyről laikusként meg sem tudjuk állapítani, hogy egészségtelenek-e, csak a bennfentesek vannak tisztában az összetevők hosszú felsorolásában rejlő csapdákkal.