5 élelmiszer, amiből mindig legyen otthon

diétaélelmiszerételétkezésgabonagyümölcstáplálkozástojászöldségzsír
0 0

Írta:

Vannak olyan alapvető élelmiszerek, amikből mindig jó, ha van otthon egy kevés. A kiegyensúlyozott, változatos étrendhez ugyanis elengedhetetlen bizonyos élelmiszerek rendszeres fogyasztása.

Ráadásul nem csak egy rohanós nap után tud jól jönni, ha már nem volt időd, energiád bemenni a közértbe, hanem váratlan baráti látogatások alkalmával sem kerülsz kellemetlen helyzetbe. Ezekből az ételekből pikk-pakk, összedobhatsz egy fincsi vacsit.

Tojás

A tojás az egyik legkedveltebb alapanyag, ha reggeliről vagy vacsoráról van szó. Rendkívül sokoldalúan felhasználható, így egész biztosan mindenki szereti valamilyen formában. Az egészséges életmódhoz ráadásul hozzátartozik a tojás rendszeres fogyasztása. Viszonylag sokáig eláll, így vásárolj belőle nagyobb tételben, hogy mindig legyen kéznél, ha szükség van rá.

Húsfélék

A fehérjefogyasztás elengedhetetlen és nélkülözhetetlen az egészséges szervezet számára. Tudják ezt a vegetáriánusok is, ezért pótolják más forrásokból a fehérjét. Ha azonban húsevő vagy, tankold tele a fagyasztódat velük, elsősorban szárnyashúsokkal, illetve hallal. Főétel gyanánt ugyanis nem árt, ha mindig ott lapul a tányérodon, de akkor sem kell szégyenkezned, ha váratlan vendégeid érkeznek.

Gabonák

Az gabonák szerves részét kell, hogy képezzék egy egészségtudatos étrendnek. Persze nem mindegy, hogy milyet választod: a zabból, árpából, rozsból, hajdinából készült ételek, lisztek a legegészségesebbek. A fehér lisztet, és az abból készült termékeket viszont mindenképpen kerülnöd kell.

Zöldségek, gyümölcsök

A zöldségekben és gyümölcsökben nem csak az a jó, hogy önmagukban, nyersen is fogyaszthatók, de csodálatos desszertek, köretek is készíthetőek belőlük. Persze a növények varázsereje abban rejlik, hogy nyersen kell őket fogyasztani, hiszen a legtöbb vitamin, ásványi anyag és antioxidáns így tud a legjobban hasznosulni a szervezetben. Aki nem fogyaszt rendszeresen belőlük, az komoly emésztési problémákkal is számolhat. A lényeg azonban, hogy bármi történjék is, egy fincsi salátát egész biztosan össze tudsz dobni, ha mindig tartasz otthon néhány nagyon finom és nagyon egészséges zöldséget és gyümölcsöt.

Zsírok, olajok

A sütéshez, főzéshez éppúgy elengedhetetlenek a zsiradékok, mint az egészséges szervezet számára. Nem mindegy azonban, hogy mit használsz, és az sem, hogy mit mire. Vannak ugyanis olajok, amiket hevíteni tilos, viszont salátákhoz fantasztikusak, ráadásul szuperegészségesek is: ilyen a tökmagolaj, dióolaj, mandulaolaj, illetve a szőlőmagból nyert olaj is. Sütéshez, főzéshez pedig használj olívaolajat vagy kókuszolajt.

Fotó: 123RF

fagyasztott-elelmiszer.lap.hu

További cikkeink a témában

csirkeszárnydiéta

Soha többé ne fogyaszd ezeket!

Írta:
tegnap 0 0

Vannak olyan ételek, amikről mindenkinek nyilvánvaló, hogy egészségtelenek. Van azonban rengeteg olyan élelmiszer a boltok polcain, amelyről laikusként meg sem tudjuk állapítani, hogy egészségtelenek-e, csak a bennfentesek vannak tisztában az összetevők hosszú felsorolásában rejlő csapdákkal.