Ez történik, ha nem eszel több tejterméket

diétaegészség. élelmiszerétkezésfogyáslaktóztejtejallergiatejtermék
0 0

Írta:

Sajt, tej, kefir, tejföl, túró, joghurt, tejszín – egy biztos, a magyar konyhában komoly kultúrája van a tejtermékeknek. Az emberek szeretik a tejtermékeket, de bizonyára meglep, hogy a piackutatási eredmények szerint a fogyasztásuk és vásárlásuk folyamatosan csökken 2005 óta.

Az ok abban keresendő, hogy sokan szeretnének fogyni, betegségeket megelőzni, feldolgozott élelmiszereket kerülni és egyre többen vannak, akiket laktózérzékenységgel vagy tejsavó-érzékenységgel diagnosztizálnak. Olvass tovább, hogy megtudd, mit várhatsz, ha kizárod a tejtermékeket az életedből.

1. Alternatív kalciumforrást kellene keresned

30 éves korodig a szervezet gyorsabban építi a csontokat, mint ahogy lebontja azokat. Utána azonban a folyamat fordítottja indul be, vagyis gyorsabban bontod le a csontjaidat, mint ahogyan építeni tudod azokat. Mi a legjobb ahhoz, hogy megerősítsd a csontjaidat? A kalcium! A tejtermékek pedig remek kalciumforrásként működnek. Ha felhagynál a tejfogyasztással, válassz más élelmiszereket, melyek bővelkednek kalciumban. Ilyenek például a levese zöldségek, kelkáposzta, spenót, brokkoli, szardínia, tofu.

2. Alapozó nélkül is ki mernél menni az utcára

A pattanások, bőrhibák nagy valószínűséggel enyhülnek majd, ha nem fogyasztasz több tejterméket. A kutatások szerint a tejben lévő tesztoszteron-szerű hormonok serkentik a bőr faggyúmirigyeinek működését, ezzel pedig hozzájárulnak a pattanások kialakulásához.

3. Csökkentenéd a rák kockázatát

A kutatások szerint a mindennapi tejfogyasztás jelentősen megnöveli a petefészekrák kockázatát. A vizsgálatban résztvevő férfiak, akik naponta 2 adagnál több tejterméket fogyasztottak, 34%-kal nagyobb eséllyel szenvedtek később prosztataráktól. Ismét a hormonok tehetők felelőssé: a nagy mennyiségű tejtermék-fogyasztás hozzájárul egy inzulinszerű hormon termeléséhez, ami a rákos sejtek számára táplálékként funkcionál.

33905349 - cute girl drinking a glass of milk for breakfast in the kitchen

4. Probiotikumokra lenne szükséged

Amennyiben száműzöd a tejtermékeket az étrendedből, akaratlanul megvonod magadtól a jótékony baktériumokat is. Ezek a probiotikumok a lágy sajtokban és joghurtokban fordulnak elő, és hozzájárulnak az egészséges emésztés fenntartásához. A jó hír az, hogy nem tejtermékekből is hozzájuthatsz ilyen segítőkhöz, mert a savanyú káposztában, savanyított ételekben általában megtalálhatók.

5. Nagyobb nadrág kellene

Ha nem ennél többet vajat, fagyit és zsíros tejet, akkor biztosan fogynál, nem? Nos, talán nem. Egy 12 évig tartó svéd kutatás során arra lettek figyelmesek, hogy azok, akik zsíros tejterméket fogyasztottak, kisebb eséllyel lettek túlsúlyosak az évek során, mint a tejterméket nem fogyasztó társaik. Ez azért lehetséges, mert a tejtermékek gazdag forrásai a zsírnak és fehérjének, melyek lebontása hosszadalmasabb folyamat, tovább laksz jól vele. Ha az uzsonnára fogyasztott joghurtodat egy péksütire cseréled, a magas szénhidrátbevitel miatt hízni fogsz. Ne feledd, a fogyás kulcsa az arányokban rejlik, nem az egyoldalú táplálkozásban!

6. Sokat puffadnál

A hibás a szója. Amikor valaki teljes egészében száműz egy bizonyos élelmiszercsaládot az étrendjéből, hajlamos valami hasonló ízvilágúval és textúrájúval helyettesíteni azt. Az első ilyen tejhelyettesítő pedig a szója, amit hirtelen megnövelt bevitel esetén nehezen emészt a szervezet, így puffadást okozhat.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában