Égesd a zsírt fűszerekkel!

chilifahéjfogyásfűszergyömbérsáfrányzsírégetés
0 0

Írta:

Kalóriát szinte nem is tartalmaznak, de az emésztést jelentősen megkönnyítik – használatukkal nem csak a hájacskáknak inthetünk búcsút, hanem az étkezések utáni kellemetlen gyomorpuffadásnak is.

 

Fahéj

A gyerekkorunkat idéző fahéjas sütemény illatáról elsőre lehet, hogy nem a zsírégetés jutna eszünkbe. Pedig a Ceylonból származó fűszer igazi csodaszer a fogyókúrában. Serkenti az emésztést és a szabályozza a vércukorszintet, ezáltal elmarad a kellemetlen farkaséhség érzése egy-két órával az étkezés után. Klasszikus párosítás almával, de nem csak édességekbe tehetjük. Számos wellness étel készíthető fűszerezésével: szárnyasok, rizottó és tönkölykenyér pikáns ízesítője. Nemcsak ételekbe, teákhoz is rakhatjuk, megsokszorozva azok fogyasztó hatását. Cellulitisz elleni krémek gyakori összetevője is.

fuszer2.jpg ()
Chili

Kiváló zsírégető, emésztést segítő a kapszicin tartalmú chili. Kis mennyiségben is 25%-kal növeli a kalória-felhasználást. Segíti a szervezet megtisztulását. Emellett étvágycsökkentő hatása sem elhanyagolható. Mind hal-, hús- és zöldségételekhez, mind salátákhoz is adható. Egy tányér chilis csirke rizs például igazi egészséges, tápláló ebéd, érdemes kipróbálni. Az édességekben is egyre gyakrabban használják, a magas antioxidáns-tartalmú étcsokival együtt igazi egészséges csemege. Adagolásával vigyázni kell, mert az egyik legerősebb fűszer.

Gyömbér

A gyömbér nyugtatja a gyomrot, fogyasztása megszünteti a kellemetlen puffadást. A koleszterinszint csökkentésében is segít. A keleti konyhában használják leginkább. Levesek, főzelékek, szószok, húsételek finom, kellemesen csípős ízesítője. A gyömbérgyökeret leforrázva ízletes, testet-lelket felmelegítő tea készíthető belőle. Adagolására kell csupán ügyelni, elég belőle egy késhegynyi adag, mivel nagyon erős. Felpezsdíti a vérkeringést, így narancsbőr ellen krémekben is használják.

fuszer3.jpg ()

Sáfrány

A világ legdrágább fűszere a sáfrány, de nagyon keveset kell belőle használni. Túladagolása kifejezetten veszélyes, felfokozott állapotot okoz, 20 g pedig már halálos adagnak számít. A mediterrán és az indiai konyha egyik alapfűszere, serkenti az emésztést és csökkenti az éhségérzetet. Ugyanakkor növeli a tápanyagok beépülését szöveteinkbe. Finom, ízletes rizsköret készíthető vele, ezen kívül elsősorban mártások és levesek ízesítésére szolgál. Gyönyörű sárga színűvé varázsolja az ételeket, és különleges aromát ad nekik. Folyadékba kell áztatni, mivel így oldódik ki az aromája.


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.