Főoldal > dieta > 4 ok, hogy miért fogyassz zabkását

4 ok, hogy miért fogyassz zabkását

diétaegészségfogyásreggelizabzabkása
0 0

Írta:

Mostantól tényleg egyél reggelire zabkását, megéri!

1. Kitisztítja a pórusokat

Ez a fantasztikus maszk egy New York-i bőrgyógyász fejéből pattant ki, aki tulajdonképpen a zabban rejlő szaponinok hatását használja fel. Az ebből készült tisztító készítmény mindennemű piszoktól megszabadítja a pórusokat, és mindezt kíméletes módon teszi. A keveréket otthon is előállíthatod, csak alaposan keverj össze fél csésze zabkását, fél csésze forró vizet és egy negyed csésze mézet. Hagyd egy kicsit hűlni, aztán vidd fel az arcodra. Várj tíz percet, majd öblítsd le.

2. Segíti a diétát

Amikor csak lehetséges, helyettesítsd a hagyományos lisztet házi készítésű zabliszttel (kávédaráló segítségével daráld meg a zabot). Ez tökéletes alapul szolgál az ínycsiklandozó sütemények, a kedvenc palacsintád, de akár még a reggeli friss kenyér elkészítéséhez is. Ily módon kétszer annyi rost kerül a szervezetedbe, ezáltal hosszabb ideig érzed telítve magad, és később tör rád a farkaséhség. Sőt, mindeközben a kalóriák miatt sem kell aggódnod.

shutterstock_59643640.jpg ()

3. Felturbózza az edzést is

Gondoltad volna, hogy az eredményesebb edzés érdekében ajánlatos zablisztből készült palacsintát, vagy más ehhez hasonló finomságokat majszolni? Bátran próbáld ki! Brit kutatók megállapították, hogy az olyan étkek, mint a zabkása vagy a zabliszt fokozzák a kitartást, az erőnlétet, ha három órával a mozgás megkezdése előtt kerül a tányérunkra. A zab előidézi, hogy a test gyorsabban és hatékonyabban égesse a zsírt. Mi több, az izmok fejlődéséhez is hozzájárul.

4. Harcol a rák kialakulása ellen

Reggelizz zabkását (amit akár egy kis málnával is megbolondíthatsz), mert ha rendszeresen alkalmazod az ételeid előállítása során, az segít a rák megelőzésében is.  Egy brit tanulmány azt javasolja a nőknek – főleg azoknak, akik a menopauza előtt állnak – hogy folytassanak rostban gazdag étrendet. Ez leginkább a teljes kiőrlésű gabonaféléket – például zabpelyhet – foglaljon magában, így a betegség kialakulásának kockázata akár 41 százalékkal csökkenthető.


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X