Főoldal > dieta > 12 tuti tipp zugevés ellen

12 tuti tipp zugevés ellen

diétafogyásgasztrotáplálkozás
0 0

Írta:

A közeli éjjel-nappaliban már előre köszönnek neked, annyiszor teszed tiszteleted egy kis utánpótlásért? Szakértőnk tippjei segítenek a zugevés leküzdésében. Fogadd meg az alábbi tanácsokat, hogy visszaverd a csipegetést, és egészségesebb, karcsúbb, boldogabb lehetsz!

Hallgass a testedre!

Már bocsánat, hogy ezt mondom, de a tested bölcsebb nálad! Könnyen a saját oldaladra állíthatod, ha figyelsz a jelzéseire, időben kielégíted a szükségleteit és így kevésbé fogod olyan élelmiszerekkel tömni magad, amire valójában nincs is szükséged.

Sokszor tévesen érzékeljük, mit akar üzenni nekünk, és a fáradtságunkat, energiahiányunkat és a lehangoltságunkat is lopott falatokkal igyekszünk enyhíteni. Pedig ha időben reagálnánk a valódi éhségszignálokra és a megfelelő tápanyagokat vennénk magunkhoz, azzal sokat tehetnénk az anyagcsere szabályozásért, és sokkal kevésbé éreznénk késztetést a néha már mások elől is titkolt, gyors étkezéseinkre.

Különböztesd meg az éhséget és a sóvárgást!

Ebben a gyomrod lesz a tanácsadód! Figyeld meg, mi történik benne, amikor az ételre gondolsz! Üresnek érzed? Megkordul? Vagy semmi reakció? Ha ez utóbbi, akkor éhség nélkül vágyakozol utána. Ne aggódj! Ez az érzet, ahogy jött, el is múlik. Addig pedig nincs más dolgod, mint valami hasznos tevékenységgel elterelni a gondolataidat róla. Minél többször nemet mondasz a kísértésre, annál inkább nő az önszabályozó képességed.

Ha már nassolsz, nassolj jót!

Fontos, hogy ne éheztesd naphosszat magad, próbáld tartani a napi öt, lehetőleg háromóránkénti étkezést.  Ha egyes étkezések kimaradnak, onnan már egyenes út vezet a zugevéshez, vagyis az esztelen nassoláshoz.

A mai ember már nemcsak szükségletei kielégítéséért eszik, hanem élvezetből, kikapcsolódásból, stresszlevezetésből is. Az édességekkel azonban rossz lóra teszel, mert csak éhesebb leszel tőlük. Mindez gyakran igaz az édesítőszerrel készült termékekre is! A vércukor-ingadozás elkerülésére fogyassz inkább almát, banánt, mogyorót, mandulát vagy szárított gyümölcsöket! Ha ezeket tartod a fiókodban, mellé sem nyúlhatsz.

mandula2jo.jpg ()

Keress más utat!

Összevesztél a pároddal (anyukáddal, kollégáddal) és úgy érzed, minden porcikád csokiért kiált? Mielőtt feltépnéd a csomagolást, állj meg egy pillanatra és analizáld a valódi érzéseidet! Csalódottság, harag, szomorúság, kétségbeesés, reménytelenségérzet? Tedd fel a kérdést önmagadnak: mi mással tudnám még ezt az érzést csillapítani? Biztosan találsz olyan gyorsan enyhítő praktikát is, amely után nem fog órákig mardosni a bűntudat és az alakod sem látja kárát. Pl.: hívd fel a barátnődet, írd ki magadból, ami frusztrál, tegyél egy rövid sétát, igyál egy nagy pohár vizet, lélegezz mélyeket, stb. Mindenkinél más működik.

Készülj fel a kritikus helyzetekre!

Sokan akkor esznek össze fűt-fát-bogarat, ha valamit gyorsan meg kell oldaniuk. Én például éjszakai dolgozás alatt szoktam időnként bűnbe esni, és olyan energiaforrásokhoz nyúlok, amiket – éberebb állapotomban – nappal nem vennék magamhoz. (De már nagyon büszke vagyok arra, hogy leszoktam a nutella kanalázásról.) Ha mára már éppen eleget falatoztál, ideje előkeresned a tornacipőd és némi testmozgással kompenzálni a túlkapásokat! Már 15-20 percnyi mozgás után jobban fogod érezni magad, utána pedig miért is rontanád le az eredményt egy újabb falásrohammal?

Ne hagyd ki a reggelit!

Tudtad, hogy a rendszeresen reggelizők könnyebben megtartják a súlyukat? Ennek oka a glikogén, amely egy olyan ”üzemanyag”, amit alvás közben használ fel a szervezet. Röviddel ébredés után az agy leellenőrzi a glikogén szintet, és meghatározza, mennyi tápanyag kell ennek pótlásához. Ha nem kezded ébredés utáni újratölteni, a szervezeted egész nap jobban raktároz majd, és éhesebb is leszel! Amennyiben egyáltalán nem tapasztalsz éhséget ébredés után, egyél gyümölcsöt, vagy igyál vitaminokban gazdag tejes-gyümölcsös turmixot, ezzel újra hozzászoktathatod magad a reggeli étkezésekhez!

És még néhány villámtipp:

– Vizualizálj! Alig egy órája ettél, de megint harapnál valamit? Hunyd be a szemed, és képzeld el magad, fitten, energikusan, a legjobb formádban! E vágykép megerősíthet abban, hogy nem érdemes rabul esned az újabb falatoknak.

– Higgy magadban! Ha te magad sem adsz egy lyukas garast sem azért, hogy meg tudod állni a zugevést, nem sokáig maradsz önmegtartóztató

– Mindig hordj magadnál egy csomag cukormentes rágógumit, ezzel visszaverheted a hirtelen rád törő nassolhatnékot!

– Készíts almás, vaníliás vagy karamell aromás teát – ezekkel megnyerheted az érzékeidet!

– Feküdj le időben! Kipihenten kevésbé leszel „kívánós”!

– Fogyassz elegendő – minimum napi 2 liter – folyadékot!

 

Bakos Zsuzsi további írásait itt olvashatod: eletmodtervezes.hu

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X