Főoldal > dieta > 8 ok, miért jó a kávé (nem csak) a futóknak

8 ok, miért jó a kávé (nem csak) a futóknak

antioxidánsdiétaedzésétkezésfogyásfutáskávémozgástáplálkozás
0 0

Írta:

A reggeli csésze kávé sok ember életében elengedhetetlen. Felpörget, felébreszt, mozgásra készteti a tested. De több oka is van a napi 2. és 3. kávé elfogyasztásának.

Egy tanulmány szerint a kávé a legtöbb esetben boldogabbá és stresszmentesebbé tesz, és néhány betegség kockázatát is csökkenti. A koffeinben nem csak az a jó, hogy felébreszt, emellett például egy igen erős antioxidáns is.

1. Erősebbé tesz

Triatlonistáknak és biciklistáknak egy csoportjának adtak 350 mg koffeint, egy kávéval egyenlő koffeinmennyiséget, egy másik csoportnak koffeinmentes kávét, egy harmadiknak pedig placebót. Egy órával később kerékpáron tesztelték őket. Az eredmények egyértelműek: a koffeines kávét fogyasztók jobban teljesítettek, gyorsabbak voltak, mint a placebót és koffeinmentest fogyasztók.

2. Antioxidánssal tölt fel 

Az Arabica kávé egy igen erős antioxidáns, ezt kaffeoii kininsavnak hívják. Egy tanulmány szerint a napi három csésze Arabica kávé már 4 hét alatt csökkenti az oxidatív DNS-károsodást.

3. Feldob

Egy kutatás keretein belül megvizsgálták, hogy azok, akik 4 vagy annál több csésze kévét isznak meg naponta, kevésbé hajlamosak voltak a depresszióra vagy lehangoltságra. Ennek az lehet az oka, hogy a kávé tulajdonképpen lágy antidepresszánsként működik, befolyásolja a neurotranszmittereket, akárcsak a dopamin.

4. Csökkenti a szívproblémákat

Egy a tanulmányban a szívbetegségek és a kávéfogyasztás összefüggéseit próbálták feltérképezni. A napi 4 (vagy több) csésze kávé mellett a szívbetegségek kockázata szignifikánsan csökkent. Állatkísérletek igazolták, hogy a koffein jó hatással van a vérszállításra is.

futokave2.jpg ()

5. Véd a cukorbetegség ellen

A szakértő szerint minden nap 2 csésze kávéval (akár koffeines, akár mentes) 10-12%-kal csökkented a II-es típusú diabétesz kialakulását. Jó hír, hogy a kávé abban is segít, hogy a normál BMI-d legyen, vagyis hozzásegít, hogy karcsú futó lehess.

6. Javítja az agyfunkciókat 

A kutatások igazolni látszanak azt, hogy a kávéban lévő antioxidáns jelentősen fokozza a kognitív képességek működését, és csökkenti az Alzheimer-kór kialakulását. A kutatók 4 éven keresztül figyeltek 65 év fölötti embereket, akiknél enyhe kognitív romlás mutatkozott. Azoknál, akik napi 3 vagy több csésze kávét fogyasztottak, az elkövetkező években stagnált a betegség, a kávét nem fogyasztóknál azonban romlottak az eredmények.

7. Egészségesebbé teszi a májat

Egy májbetegségekkel foglalkozó kutatás során kiderült, hogy a napi 2 vagy annál több csésze kávé megvédi a létfontosságú szerveket. Kifejezetten azoknál volt érdekes a változás, akik minden nap fogyasztottak alkoholt, a májuk mégis egészségesebb volt a vártnál.

8. Stresszcsökkentő

Igyál egy kávét, és jobban leszel! Ennek az az oka, hogy a kávé olyan illékony aromaanyagot tartalmaz, amely hatással van a kedélyállapotra. Csökkentik az izgalmi szintet, segítik az ellazulást, és csökkentik a szorongás mértékét.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X