5 ok, hogy miért egyél sok levest

diétaételétkezésfőételfogyáslevestáplálkozás
0 0

Írta:

Minden évszakban érdemes odafigyelni, hogy mit eszel, és mit iszol. Tanácsos elkerülni a vízhajtó hatású alkoholos italokat és a kávét, de a lédús zöldségek, gyümölcsök, na meg levesek jöhetnek! Utóbbiról eláruljuk, miért is olyan hasznosak.

 

1. Folyadék mindenkinek kell

A folyadékszükséglet jelentősen függ az életkortól, a fizikai aktivitástól, és a külső hőmérséklettől. Az életkor és a testsúly függvényében meghatározható, hogy normális igénybevétel esetén kinek mennyi folyadékra van szüksége, de a napi két liter az alap. Ebbe belefér – sőt! – a leves is, mert plusz vitaminokat és ásványi anyagokat is kap a szervezeted, ha nem csak a vizet iszod.

2. Laktató

A levesek étvágygerjesztő és emésztésserkentő hatása évszázadok óta ismert. Beindítják az emésztőenzimek termelődését, és ha megfigyeled, egy nagy tányér leves elfogyasztása után sokkal kevesebb kalóriadús ételt kívánsz meg. Ez nyáron különösen fontos, mert olyat ehetsz, ami az alakodra is vigyáz, és nem kell dupla mennyiséget lemozognod az edzőteremben.

leves2.jpg ()

3. Segít pótolni a sót 

Nagy melegben a jeges folyadékok elfogyasztása rögtön izzadást eredményez, ez pedig a szervezet sóháztartását is befolyásolja. Ráadásul sokkal gyorsabb ismét szomjúságot okoz, mint a langyos folyadék. Rendszeres vízfogyasztással kompenzálható az elvesztett sómennyiség; ha viszont erőteljes sportot vagy fizikai munkát végezel, akkor fokozottan figyelj oda.

4. Tele van rostokkal

Kevés olyan levest tudnánk mondani, amiben nincs valamiféle zöldség. Márpedig ha van benne, akkor a rosttartalma is jelentős. Ebből pedig máris az következik, hogy hamar eltelíti a gyomrodat, javítja az emésztést és tisztítja a beleket. Egy apró trükk főzés esetén: tészta vagy galuska esetén is inkább a zöldséget aprítsd bele, sokkal hatásosabb és egészségesebb lesz, mint a lisztes változat.

5. Finom

Nem kell óriási gourmet-nak lenned, hogy elkészíts ezt a fogást. Nyáron persze ne a csülkös bablevessel kezdd, de egy gyümölcsleves, vagy egy krémleves bármikor „összedobható”. Ráadásul a levesek jól beilleszthetők az étrendbe testsúlycsökkentés idején is. A nyári hónapok zöldségáradatát érdemes kihasználni és a fűszereket se felejtsd el, mert ezektől lesz igazán emlékezetes bármelyik ebéd vagy vacsora.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

brokkolidiéta

Brokkolival a lapos hasért

Írta:
16 órája 0 0

Nem is gondolnád, hogy a brokkoli milyen gazdag ásványi anyagokban és vitaminokban.  Sőt, úgy tartják róla, hogy a legegészségesebb zöldség. Bár kissé ízetlen, emiatt nagyobb ellenszenvnek örvend, pedig a jótékony tulajdonságai okán nem szolgált erre rá.