4 apró trükk, hogy hamarabb jóllakj

borsmentadiétaedzésgyümölcsmozgás
0 0

Írta: and

Az adagok szabályozása kulcsfontosságú, ha szeretnél kiegyensúlyozottan táplálkozni, azonban nem könnyű a tested jelzéseit követni, mikor vagy éhes valójában. Amikor azonban érzed, hogy jóllaktál, vagy egyszerűen csak nem kellene többet enned, próbáld ki az alábbi módszereket, hogy könnyebben abbahagyd az evést, akkor is, ha van még a tányérodon. Válaszd a borsmentát! Régóta küzdünk azzal, mi […]

Az adagok szabályozása kulcsfontosságú, ha szeretnél kiegyensúlyozottan táplálkozni, azonban nem könnyű a tested jelzéseit követni, mikor vagy éhes valójában. Amikor azonban érzed, hogy jóllaktál, vagy egyszerűen csak nem kellene többet enned, próbáld ki az alábbi módszereket, hogy könnyebben abbahagyd az evést, akkor is, ha van még a tányérodon.

Válaszd a borsmentát!

Régóta küzdünk azzal, mi segíthet, hogy legyőzzük az egészségtelenebb ételek iránti sóvárgásunkat. Az egyik leghatékonyabb megoldást a menta nyújthatja számunkra. A benne található erős aroma ugyanis természetes étvágycsökkentő hatással bír. Este gyújts meg egy menta illatú gyertyát, így nem csak isteni illat lengi majd be a szobádat, de a késő esti nassolásokat is megelőzheted vele.

jollakik2.jpg ()A cukormentes, menta ízű rágógumi szintén jó megoldás lehet, de egy egyszerű fogmosás is segíthet. Továbbá egy darab keménycukorka, egy csésze tea, sőt, a mentás szájvíz is – mindegyik természetes étvágycsökkentő hatással bír. A borsmenta minden esetben segít legyőzni a sóvárgást, és megakadályozza a közvetlenül főétkezés után történő nassolást, úgyhogy próbáld ki bátran!

Kelj fel és mozogj!

Nehéz úgy enni, ha otthagyod az ételt, éppen ezért fejezd be a táplálkozást, csomagold el a maradékot, és kerüld el messzire a konyhát. Evés után legyél mozgásban, tegyél egy rövid sétát a közelben, vagy egyszerűen csak foglald el magad a napi feladataiddal.

Egyél egy kis édeset!

A legtöbb esetben a desszert helyett elég egy kis adag édes dolog, ami megfékezi a sóvárgást, mégis lezárja az étkezést. Éppen ezért egy kalóriadús sütemény vagy egy nagy szelet torta helyett válassz valamilyen egészséges, víz alapú gyümölcsöt, ami kellőképpen eltelít. Próbálj ki például egy maréknyi bogyós gyümölcsöt, egy kis adag szőlőt, vagy egy kanál gránátalma magot. Ezek antioxidánsokban gazdagok, valamint magas rost-, A- és C-vitamin tartalommal bírnak.

Legyenek terveid, mit csinálsz étkezés után!

Ha van mit csinálnod evés után, könnyebb abbahagyni az evést, mintha úgy érzed teljesen jóllaktál, de még lenne mit enned. Nem kell valamilyen jelentős eseményre gondolni, elég, ha egyszerűen csak találkozol egy ismerősöddel, vagy összepakolod a holnapi edzőcuccodat, a lényeg, hogy abbahagyd a csipegetést és másra összpontosíts.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában