Főoldal > dieta > Reggelizz a karcsúságért!

Reggelizz a karcsúságért!

egészségétkezésreggeli
0 0

Írta:

Boldog mami sorozat – 19. rész

A Boldog mami sorozat szerzője, Bakos Zsuzsi életmód tanácsadó nem csak az újdonsült anyukáknak, hanem minden változni, tetszeni akaró nőnek segítséget nyújt a formába lendüléshez.

Először is tisztázzuk: a tejeskávé önmagában nem reggeli! Mint ahogy a gyerek tányérjáról futtában összekotort maradék sem az. Gondolj arra, hogy utoljára 9-12 órája ettél, a gyomrod épp úgy kong, mint az energiaraktáraid. Sokan úgy gondolják, kedveznek az alakjuknak azzal, ha megspórolják a reggeli kalóriákat, nem gondolva arra, hogy ez a nap folyamán minden bizonnyal visszaüt majd. Három érvem is van, miért ne hagyd ki a reggelit, akármilyen rohanós nap előtt is állsz:

1. Frissebb leszel utána! 

A nap első étkezése javítja a koncentrációt és a memóriát, fokozza a teljesítőképességet. Az agyad a tested egyik legnagyobb energiafogyasztója, amely érzékenyen reagál a korai éhezés következtében kialakuló az alacsony vagy ingadozó vércukorszintre.

2. Elkerülheted a későbbi falásrohamokat!

Ahhoz, hogy a tested maximális teljesítményt nyújtson, glukózra van szüksége. A legjobb, ha ezeket komplex szénhidrátokkal juttatod a szervezetbe. Remek reggeli lehet a teljes kiőrlésű lisztből készült szendvics, a müzli, a zabpehely gyümölccsel. Ezek az anyagcsere folyamán lassabban bomlanak le, ezért tartós energiát biztosítanak.     

3. Formában tart! 

Egy reggeliző szokásokat firtató kutatás rámutatott: a reggeli elhagyása hízáshoz vezethet! A nem reggeliző kontrollcsoport tagjai ugyanis lényegesen gyakrabban nyúltak napközben kalóriadús nassolnivalókhoz!

reggelizz2.jpg ()

Rajtad múlik, milyen lesz a napod!

A legjobb, ha már előre felkészülsz, és az aktuális napodhoz igazítod a reggelid.

1. Ha például hétköznapjaidat az irodában vagy az iskolapadban töltöd az alábbiakra érdemes figyelmet fordítanod:

– A B1 vitamin biztosítja az idegek optimális működését és a jobb koncentrációt. Reggelidben szerepeljenek teljes kiőrlésű termékek, tojássárgája, narancs, gabonapehely.

– Rostforrásokra a székrekedés elkerülése miatt is szükséged lehet! Készíts egy fehérjével kombinált (sonka, sajt, túró) teljes kiőrlésű szendvicset, és fogyassz hozzá friss zöldséget is (paprikát, paradicsomot, uborkát, retket)!

2. Ha fizikai munkát végzel, vagy aznapra kemény edzést tervezel, tápláló, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálékra van szükséged ahhoz, hogy a maximális teljesítményt nyújts!

– A magnézium a legfontosabb ásványi anyag az izmok számára! Ügyelj a megfelelő bevitelre. Jó magnéziumforrás a mogyoró, a különböző magvak, a zöldszínű zöldségek és a zab.

– Levegő nélkül nincs légzés, oxigén nélkül nincs teljesítmény a sejtekben. A vas felelős az akadálytalan oxigéntovábbításért és nélkülözhetetlen az immunrendszer számára. Vasban gazdag a korpa, a szardínia, az aszalt sárgabarack, a tonhal és a szezámmag.

3. Amennyiben eddig krónikus reggeli-kerülő voltál, ideje rászoktatnod magad erre a fontos étkezésre! Kezdd ébresztő kortyolással!

– Ha azért hagytad el a reggelit, mert nagyon nehezen ébredsz, kezdd a napot egy frissítő itallal, például egy alacsony zsírtartalmú tejből készített gyümölcsturmixszal, vagy készíts vasfűből, mentából és gyömbérből teát!

– Nincs étvágyad? Rágcsálj el egy almát, de akár a savanykás citrusfélék vagy a bogyós gyümölcsök is meghozzák a reggeli éhséget.

reggelizz3.jpg ()

Az én tippem: Gyümölcsös zabkása

Hozzávalók: 100 gramm teljes kiőrlésű zabpehely, 125 ml alacsony zsírtartamú tej, felaprított gyümölcsök

Tegyél fel 3,5 dl hideg vizet, majd add hozzá a zabpelyhet és a tejet. Forrald fel, és folyamatos keverés mellett főzd kb. 7 percig, amíg krémes állagúvá nem lesz. Ízlés szerint egészítsd ki aszalt gyümölcsökkel, barackkonzervvel, reszelt almával, körtével, málnával.

Ideje életmódot váltani? Iratkozz fel szakértőnk ingyenes hírlevelére: www.jadejoga.hu

Nézd meg jobban – válaszd a minőséget!

Rágcsálj és légy bikinikompatibilis! 

Fejben és lélekben is fogyózz!


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X